Ca actorii fac uneori greseli, stim cu totii, doar cine nu munceste nu greseste. Dar exista cazuri in care erorile sau scaparile actorilor nu se reduc la incurcarea replicilor sau la uitarea lor, ci sunt mult mai grave, costandu-i pe producatori o gramada de bani. In randurile urmatoare, va propunem o scurta trecere in revista a catorva dintre actorii care au „scrantit-o” rau de tot, provocand pagube de milioane…
Al Pacino si Marlon Brando
Turnarea filmului „Nasul” nu a fost un galop de sanatate, in ciuda numelor mari de pe afisul sau – ori poate tocmai de aceea. Actorul Al Pacino a realizat gresit un salt, in scena in care personajul sau, Michael Corleone, trebuia sa sara intr-o masina si sa fuga, si s-a ales cu o intindere de ligamente. Durerile au fost atat de mari incat multa vreme Pacino a folosit un baston, carje si chiar un scaun cu rotile spre a se deplasa, iar multe scene au fost amanate, pentru ca actorul ar fi schiopatat vizibil, evoluand in ele. Mai mult decat atat, scena fugii a trebuit sa fie filmata din nou, cu o dublura a lui Pacino, pentru ca originalul n-a putut fi folosit. Dar greseala lui Pacino pare minora, in comparatie cu cea a colegului sau de platou, Marlon Brando. In chiar prima zi de filmare la „Nasul”, actorul trebuia sa se prezinte in studio de dimineata, dar lucrurile nu au mers cum trebuie. El a pierdut cursa aviatica de noapte Los Angeles-New York si astfel intreaga echipa a stat pe platou degeaba, asteptandu-l in zadar – cu acest prilej producatorii filmului au pierdut suma de 40.000 de dolari.
Marilyn Monroe
Una dintre cele mai mari vampe din istoria cinematografiei, Marilyn Monroe, a fost si una dintre cele mai „paguboase” actrite. Potrivit regizorului Billy Wilder, filmarea clasicului „Unora le place jazzul” (1959) a fost „ca si cum ai descoperi, in mijlocul unui zbor cu avionul, ca ai o bomba la bord”. In cazul de fata, „bomba” era una sexy, dar nu mai putin periculoasa: Marilyn Monroe. Erau zile cand frumoasa blonda intarzia ore intregi la filmari, ceea ce era totusi acceptabil, fiindca de multe ori nu venea deloc, in timp ce toata echipa o astepta, iar colegii sai, Tony Curtis si Jack Lemmon faceau pariuri privind ora de aparitie a „divei”. Iar asta nu era nimic, pe langa aparenta ei incapacitate de a face si cele mai simple lucruri. De pilda, ca sa rosteasca asa cum voia regizorul, replica „Dar ce-i acela bourbon?” a fost nevoie de 61 de duble! Pe la dubla 60, Wilder a incercat s-o linisteasca: „Nu te stresa, o sa rezolvam”, iar blonda, nonsalanta, a intrebat: „Sa rezolvam ce?” La final, nota de plata pentru gafele lui Marilyn a fost cam piperata: 2,8 milioane de dolari in plus fata de bugetul stabilit initial, ceea ce
l-a facut pe Billy Wilder sa jure ca nu va mai lucra niciodata cu Monroe: „Am vorbit cu medicul meu, cu psihiatrul, dar si cu contabilul si mi-au spus ca sunt prea batran si prea bogat ca sa mai trec iar prin asta.”
Kurt Russell
Veteranul Kurt Russell a comis-o si el pe platourile de filmare, mai precis in timpul turnarii peliculei „Cei opt odiosi” (2015), un western in regia lui Quentin Tarantino. Intr-una din scene, personajul lui trebuia sa smulga o chitara din mainile „haiducitei” Daisy Domergue (interpretata de Jennifer Jason Leigh) si sa o faca praf. Regizorul reusise sa faca rost de o chitara Gibson de colectie, valorand peste 40.000 de dolari, care urma sa fie schimbata, la momentul cand personajul lui Russell isi iesea din minti, cu o chitara banala, de cateva zeci de dolari. Dar Russell n-a mai asteptat ca regizorul sa opreasca filmarea, pentru a schimba chitara si, luat de valul interpretarii, a zdrobit chiar chitara de colectie!
Noel Marshall si Tipi Hedren
Stiti ce inseamna o idee proasta in materie de filme? Sa te distribui, cu tot cu familie, intr-o pelicula unde mai „joaca” 150 de lei, leoparzi, tigri, jaguari si elefanti. Asta a facut controversatul producator Noel Marshall in 1981, cand si-a distribuit sotia, Tippi Hedren, fiica – Melanie Griffith si cei doi fii, John si Jerry, in „Roar”, unanim considerat drept „cel mai periculos film facut vreodata”. Pentru ca, daca in filmele de azi se scrie la final „Niciun animal nu a fost ranit in timpul filmarilor”, in cazul Roar s-ar putea scrie „Niciun animal nu a fost ranit in timpul filmarilor, in schimb au fost raniti 70 de oameni, de catre animale. Hedren a suferit multiple leziuni la nivelul scalpului, Griffith s-a lasat pagubasa si n-a mai vrut sa turneze pana la sfarsit, zicand ca nu dorea sa plece acasa „cu jumatate de fata”, iar insusi Marshall a fost muscat de fiarele salbatice de atatea ori incat a ajuns la spital, una dintre rani cangrenandu-se. La final, filmul a costat peste 17 milioane de dolari, cu mult peste bugetul stabilit, iar succesul a fost unul modest.
GABRIEL TUDOR
Comentarii