Institutul Noua Paradigma, din Santa Cruz, California, condus de avocatul federal pentru drepturi civile Daniel Sheehan, este dedicat misiunii de a convinge guvernele si companiile sa dezvaluie complet si responsabil informatiile privind fenomenul OZN.
În mai 2025, institutul a publicat o lucrare intitulata: „Dezinformare: Suprimarea de catre guvernul SUA a Fenomenelor Anomale Neidentificate si a stiintei Avansate”. Facem în continuare o prezentare a acestui document.
Eseul examineaza si critica utilizarea sistematica a dezinformarii, secretului si mecanismelor legislative de catre guvernul Statelor Unite pentru a suprima cunoasterea realitatii Inteligentei Non-umane (NHI), a Fenomenelor Anomale Neidentificate (UAP) si a anumitor cercetari/inovatii stiintifice avansate.
Bazându-se pe documente declasificate, investigatii ale Congresului, surse de stiri si marturii recente ale denuntatorilor, aceasta lucrare exploreaza modul în care entitatile executive au folosit controlul narativ, supra-clasificarea si instrumentele legislative pentru a obstructiona în mod intentionat întelegerea publica si progresul stiintific privind UAP si anumite stiinte avansate. Sunt analizate studii de caz istorice, pentru a ilustra un model durabil de suprimare a informatiilor. Eseul solicita reforme urgente.
Pe 26 iulie 2023, ofiterul de informatii al Fortelor Aeriene ale SUA, David Grusch, în retragere, a depus marturie sub juramânt în fata Subcomitetului pentru Securitate Nationala din cadrul Comitetului de Supraveghere al Camerei Reprezentantilor SUA, afirmând ca guvernul SUA detine în prezent nave non-umane si dovezi biologice ale unei inte-ligente non-umane (NHI).
În timp ce vorbea la conferinta SALT iConnections New York din 21 mai 2024, colonelul în retragere al armatei americane, Karl Nell, fost membru al Grupului operativ pentru fenomene anomale neidentificate (Grupul operativ UAP) al Departamentului Apararii al SUA, a declarat ca nu exista „nicio îndoiala” ca „inteligenta non-umana exista. Inteligenta non-umana a interactionat cu umanitatea, aceasta interactiune nu este noua si este în desfasurare, iar în guvern exista persoane nealese care sunt constiente de acest lucru”.
Raport istoric înselator si incomplet?
Luis „Lue” Elizondo, fost lider senior al Programului Avansat de Identificare a Amenintarilor Aerospatiale (AATIP), o unitate secreta a Departamentului Apararii care studia Fenomenele Anomale Neidentificate (UAP), a confirmat în cartea sa, Imminent, lansata pe 20 august 2024, ca exista inteligenta non-umana. Navele lor „nu sunt create de oameni”.
Pe 1 mai 2025, Dr. Eric Davis, doctor în filosofie, astrofizician care a fost consultant în Grupul Operativ AATIP si UAP al Departamentului Apararii, i-a informat pe membrii Congresului ca guvernul SUA si contractorii din domeniul apararii aerospatiale au recuperat nave UAP.
Daca aceste declaratii, si altele asemenea, sunt factuale, ele ridica o întrebare urgenta: Cum a reusit guvernul SUA sa ascunda dezvaluiri de o asemenea amploare strategica timp de decenii, datând cel putin din era postbelica?
Având în vedere natura sa istorica mondiala, capacitatea de a ascunde astfel de informatii de public pe o perioada atât de lunga nu se datoreaza probabil unui efort singular. Aproape sigur ea trebuie sa fie produsul unei strategii complexe, cu mai multe aspecte. Lucrarea argumenteaza ca atât UAP, cât si NHI sunt reale si ca dezinformarea a jucat un rol central în ascunderea de catre guvern a acestor realitati.
Spre deosebire de dezinformarea cauzata de erori umane, dezinformarea produsa de guvernul federal este o distorsiune deliberata si strategica a faptelor, utilizata sistematic pentru a manipula perceptia publica, a ascunde informatii sensibile si (adesea) a pastra puterea celor care detin controlul institutional.
Dovezile prezentate arata ca utilizarea legilor secretului, a dezvaluirii selective, a manipularii mass-media si a operatiunilor psihologice a permis guvernului SUA nu numai sa ascunda adevarul despre NHI, UAP si programele de inginerie inversa, ci si sa discrediteze, sa stigmatizeze si sa ameninte pe cei care încearca sa expuna aceste secrete.
Exemple istorice, inclusiv experimentele lipsite de etica ale MKULTRA asupra americanilor nebanuitori, directionarea de catre COINTELPRO a dizidentilor protejati constitutional si infiltrarea si denaturarea ilegala si neconstitutionala a surselor de stiri americane de catre Operatiunea Mockingbird dezvaluie un guvern angajat în campanii de dezinfor-mare nu pentru a proteja securitatea nationala, ci pentru a proteja interesele private ale birocratilor nealesi si a ascunde actiuni si fapte ilegale care contravin direct principiilor democratice.
Panelul Robertson (1953) a prescris demontarea observatiilor OZN prin ridiculizare în mass-media, în timp ce Proiectul Blue Book (1952-1969) a fost mai putin o ancheta stiintifica si mai mult o campanie de dezinformare menita sa trivializeze rapoartele UAP. Chiar si în epoca actuala, aceasta activitate continua. Biroul de Rezolvare a Anomaliilor pe Toate Domeniile (AARO), înfiintat de Congres în 2022 si însarcinat cu investigarea implicarii guvernului SUA în fenomenul UAP, a produs, în mod deliberat, un raport istoric înselator si incomplet, în 2024.
Raportul respectiv a fost pre-informat strategic pentru a selecta institutii media cu scopul de a limita perceptia publica, iar programele clasificate esentiale si declaratiile credibile ale denuntatorilor au fost omise intentionat. Aceste actiuni încalca Ordinul Executiv 12333, care interzice în mod explicit agentiilor guvernamentale americane sa se implice în campanii de dezinformare sub acoperire pentru a influenta procesele politice interne sau opinia publica. Dovezile detaliate în acest eseu dezvaluie un model sistemic de înselaciune care se întinde pe mai multe generatii de politici guvernamentale americane privind UAP-urile.
Utilizarea dezinformarii si a suprasecretizarii
Dovezile istorice disponibile acum demonstreaza ca Raportul Condon (1969), comandat de Fortele Aeriene Americane sub pretextul unei evaluari stiintifice independente, a fost structurat de la bun început pentru a discredita cercetarea UAP. Aceasta încadrare deliberata se reflecta si în tacticile utilizate de AARO în raportul sau din 2024, întarind concluzia ca anchetele oficiale privind UAP de-a lungul deceniilor au functionat nu ca investigatii autentice, ci ca eforturi insidioase de relatii publice pentru a neutraliza interesul public si supravegherea din partea Congresului.
Suprimarea temelor NHI si UAP nu este o neregula izolata sau unica, ci face parte dintr-o strategie istorica mai ampla de ascundere si suprimare activa a des-coperirilor stiintifice si a progreselor tehnologice. De exemplu, confiscarea cercetarilor lui Nikola Tesla, de catre Biroul de Custodie a Proprietatii Straine, dupa moartea sa în 1943, este un exemplu timpuriu si dramatic. Mai recent, denuntatorul David Grusch a depus marturie sub juramânt în fata Congresului în 2023 ca guvernul SUA s-a angajat în programe secrete de recuperare a accidentelor de UAP si de inginerie inversa, acuzatii pe care directorul de atunci al AARO, Dr. Sean Kirkpatrick, le-a respins rapid, în ciuda declaratiilor similare ale unor fosti oficiali de informatii si personal militar.
Tactica clasificarii excesive este demonstrata de Ghidul de Clasificare a Securitatii UAP, elaborat în aprilie 2020 de Grupul Operativ pentru Fenomene Aeriene Neidentificate (UAPTF) al Departamentului Apararii. Aceasta interzice publicarea oricaror videoclipuri si imagini legate de UAP-uri, indiferent daca aceste informatii constituie sau nu o amenintare semnificativa la adresa securitatii nationale.
Pe lânga utilizarea dezinformarii si a suprasecretizarii, puterea executiva s-a bazat pe cadre legislative pentru a institutionaliza secretul si a restrictiona accesul la multe tehnologii stiintifice inovatoare. Legi, care au aparut la începutul Razboiului Rece, aparent pentru a proteja securitatea nationala reala, de exemplu, pentru a proteja secretele nucleare de Uniunea Sovietica, acum înabusa progresul servind ca instrumente de suprimare stiintifica. Chiar si acum, mii de brevete ramân sub ordine de secretizare.
Lucrarea de care vorbim mai militeaza si pentru o reforma sistemica urgenta, prin initiative legislative. Între altele este necesara adoptarea unor protectii sporite pentru denuntatorii anumitor programe cu acces special, adânc îngropate, sau a unor eforturi de inginerie inversa legate de UAP.
DAN D. FARCAS
Comentarii