Lupta pentru viitoarele masini electrice este in toi. Masinile dotate cu motoare electrice urmeaza sa inlocuiasca in cateva decenii actualele automobile echipate cu motoare pe benzina sau motorina, poluante si cu randamente scazute. in ultimii doi-trei ani masinile echipate cu motoare electrice, dar si cele hibride (electric-combustibil), se bucura de o atentie sustinuta. Companii precum Google sau ale miliardarului Elon Musk fac pasi mari spre masinile electrice autonome ale viitorului.
O dezvoltare promitatoare este considerata si folosirea dronelor, aparate de mici dimensiuni, dotate cu 4-6-8 motoare electrice care ar putea fi folosite pe scara larga in viitor pentru unele activitati urbane sau rurale (ca sa nu vorbim si despre aplicatiile militare).
Din aceasta categorie face parte si o drona de dimensiuni ceva mai mari realizata de o companie mica, Kitty Hawk, finantata de Larry Page, cofondator al companiei Google. Larry Page este in continuare unul dintre directorii Alphabet, compania care detine Google, insa Kitty Hawk reprezinta un proiect personal, distinct de activitatile gigantului american in domeniul tehnologiei.
Drona de la Kitty Hawk, denumita Flyer este de fapt un mini-elicopter cu zece mini-motoare electrice, pentru o singura persoana si extrem de simplu de pilotat. Aflat inca in teste, micul elicopter electric a fost prezentat ca „un vehicul de agrement” care se poate deplasa doar deasupra apei, la o inaltime de maximum trei metri, cu o viteza de pana la 32 km/h si cu o autonomie de 12-20 de minute. in aceste conditii, e greu de crezut ca aceste „jucarii” electrice ar putea fi folosite „de companii aeriene si de servicii de taximetrie” la nivel global, cum spera conducerea companiei producatoare.
Sa amintim ca si alte companii lucreaza la proiecte pentru aparate de zbor electrice, printre care si compania Uber.
GEORGE CUSNARENCU
Comentarii