Tigla care infrunta anotimpurile
Emil BRAHARU din Iasi ne-a vizitat recent la redactie, nu doar pentru a ne prezenta realizari remarcabile mai noi, de valoare mondiala, ci si pentru a-si reafirma intentia de a nu renunta la aceasta activitate, în pofida oricaror piedici. El se numara printre fondatorii si coordonatorii Institutului particular de cercetari „Henri Coanda” din Iasi, primul de acest fel din zona Moldovei.
Tigla care infrunta anotimpurile
Emil BRAHARU din Iasi ne-a vizitat recent la redactie, nu doar pentru a ne prezenta realizari remarcabile mai noi, de valoare mondiala, ci si pentru a-si reafirma intentia de a nu renunta la aceasta activitate, în pofida oricaror piedici. El se numara printre fondatorii si coordonatorii Institutului particular de cercetari „Henri Coanda” din Iasi, primul de acest fel din zona Moldovei.
Pavela decorativa prefabricata a fost medaliata de opt ori, la târguri si la saloane de inventica românesti si straine. Avându-l colaborator pe Constantin Marin Antohi, inventatorul Emil Braharu a gasit o rezolvare optima la o problema perpetua: pavelele obisnuite si tigla absorb apa, care în anotimpul rece, când îngheata, distruge materialul respectiv. În formula noua, pavela clasica se îmbraca într-o glazura de polimeri ce o face rezistenta la factorii atmosferici, la acizi, durata de viata depasind 15 ani. Pentru tigla, aceasta durata poate ajunge la 50 de ani, performanta neatinsa pâna acum de alte asemenea materiale. Un alt avantaj îl constituie posibilitatea realizarii acestor produse în orice gama de culoare si în tonuri puternice; anterior, existau doar rosu si gri, cu tonuri pale (la Eforie Nord existând chiar si un ring de dans fosforescent, realizat în acest mod).
Panoul fono-absorbant pentru cai de transport prezinta marele avantaj ca este realizat din recipiente PET refolosite, în proportie de 96%, în completare adaugându-se rumegus si rasina. Ideea se aplica foarte bine în zonele citadine unde circula trenuri. Astfel, din panourile respective se construieste un culoar cu un perete vertical, continuat în sus cu o margine înclinata la 55 de grade – unghiul optim pentru absorbirea maxima a zgomotului produs de tren. În urma testelor, s-a constatat ca puterea de absorbtie ajunge la nu mai putin de 95% din zgomot, de catre peretele interior. De asemenea, exteriorul îsi gaseste si el utilizare, pretându-se foarte bine la afisarea reclamelor sau la alte tipuri de decoratiuni urbanistice, primul oras care va beneficia de aceasta inventie fiind, desigur, Iasiul.
Ramânând în acelasi domeniu sa mai amintim o inventie numita „Procedeu si utilaj pentru fabricarea bordurilor”, care se remarca si printr-o productivitate foarte mare. Pe parcursul testarii, doi lucratori au realizat 200 metri de bordura, în 8 ore. Inca neaplicate, marcajele rutiere permanente, care folosesc micro-bile fosforescente, ar putea aduce avantaje foarte mari, si datorita duratei de viata deosebite. În fine, sa ne referim si la prelevatorul de probe subacvatice, medaliat cu argint la Buxelles. Cu ajutorul lui, se poate scoate din Marea Neagra deuteriu, la o treime din costurile actuale – potrivit inventatorului Emil Braharu. La fel, se pot scoate orice depozite subacvatice (Marea Neagra „sta” pe un depozit de hidrogen sulfurat, fosfati, azotati). Din pacate, în România, interesul celor ce ar putea investi sume necesare aplicarii unor asemenea inventii este aproape nul. În schimb, inventatorul român prezentat aici a fost deja contactat din tari precum Italia, Franta, Canada, Australia sau Martinica! Cât despre pozitia forurilor oficiale fata de acest sector vital pentru evolutia oricarei tari, comentariile sunt de prisos.
Ultima ora: In momentul inchiderii acestei editii, am fost informati ca „Pavela decorativa prefabricata” si „Panoul fono-absorbant” au primit inca doua premii speciale, la Târgul international de inventica recent desfasurat la Budapesta.
Robotul care sustine fizic persoanele vârstnice
În conditiile în care populatia îmbatrâneste într-un ritm accelerat, sprijinul oferit persoanelor...
Comentarii