Stim goana nebuna dupa like-uri a utilizatorilor de pe retelele de socializare, mai exact de pe Facebook. Nu esti om daca nu ai like cu gramada, cutare are o mie de like, altul are sute de mii, altul milioane! Lasând la o parte postarile penibile care îti aduc like-uri cu ghiotura, vânarea cu obstinatie a acestei „medalii” poftite cu osârdie de luptatorii pentru cele mai tâmpe articole etichetate „virale”, lupta asta nu este chiar fara victime colaterale. Adica, lupta pentru un like amarât, dar mult, lasa urme de rani adânci în sufletul utilizatorilor patimasi.
Dupa cum releva un studiu preluat de Agerpres, „peste 40% dintre utilizatorii retelelor de socializare spun ca sunt invidiosi când prietenii lor primesc mai multe aprecieri decât ei, dar si când vad postarile despre vietile aparent mai fericite ale prietenilor lor”. „Utilizatorii”, spune studiul realizat de o companie de securitate cibernetica, „intra pe aceste retele din motive pozitive si pentru a se distra. Cei mai multi (65%) le folosesc pentru a pastra legatura cu prieteni si colegi, dar si pentru a vedea postari amuzante (60%).
De asemenea, oamenii petrec destul de mult timp aici pentru a-si crea profilul digital si a-l umple cu tot felul de momente frumoase, postând lucruri care îi fac sa zâmbeasca (61%) si spunându-le celor din lista de prieteni ce bine se distreaza în vacante (43%)”. Doar pentru atâta „vrajeala” internautica sa-ti pierzi timp pretios din viata? Nu stim daca asa stau lucrurile, dar asta anunta Kaspersky Lab, celebra companie de securitate cibernetica, cea mai mare din lume, care dincolo de studii si antivirusi ineficienti nu gaseste „antidoturi” contra hackerilor, se pare mult mai inteligenti decât specialistii Kaspersky.
Conform studiului „expertilor” Kaspersky Lab din sondajul la care au participat 16.750 de persoane din toata lumea, a iesit la iveala „frustrarea oamenilor referitoare la social media. Utilizatorii ramân, din diverse motive, de multe ori cu emotii negative, dupa ce petrec timp pe retelele de socializare”. Frustrarea merge chiar dincolo de faptul ca 72 la suta dintre utilizatori sunt deranjati de „publicitatea care a devenit agresiva si le întrerupe comunicarile online”, facebook-istii sufera si atunci „când vad postarile fericite ale prietenilor despre vacante, hobby-uri si petreceri”. Ei „ramân deseori cu sentimentul amar ca altii se bucura de viata mai mult decât ei. 59% dintre respondenti s-au simtit nefericiti când au vazut fotografiile prietenilor de la o petrecere la care nu au fost invitati, iar 45% au marturisit ca pozele din vacanta prietenilor au avut o influenta negativa asupra lor. 37% dintre participanti au spus ca, uitându-se la postarile lor anterioare, facute în momente fericite, au senzatia ca trecutul era mai bun decât viata lor din prezent. Si de aici, sentimentul tonic denumit „sa moara capra vecinului”!
Acum se vorbeste si despre faptul ca, de atâta suparare si frustrare, facebook-istii ar renunta definitiv la conturile lor, sa nu mai sufere atât de fericirea altora! Si astfel, 78% dintre cei intervievati de Kaspersky Lab declara „ca au luat în calcul posibilitatea de a renunta la conturile de pe retelele de socializare”, ceea ce-i opreste fiind doar „frica de a nu-si pierde amintirile digitale, cum sunt fotografiile, precum si contactul cu prietenii”! Pentru a-i ajuta pe oameni sa decida fara constrângeri daca vor sa-si pastreze conturile pe retelele de socializare sau nu, fara sa-si piarda amintirile digitale, Kaspersky Lab a gasit solutia: dezvolta o noua aplicatie, FFForget, care le va permite utilizatorilor sa îsi faca backup la toate amintirile lor de pe retelele de socializare pe care le folosesc si sa le pastreze într-un container sigur, criptat. Am înteles, aplicatia FFForget este programata sa apara în acest an, dar containerul al cui e, cine îl controleaza? Iar cu aplicatiile împotriva hackerilor „cei buni”, cum ramâne, ce-si propune Kaspersky Lab pentru acest an, dincolo de studii?
GEORGE CUSNARENCU
Comentarii