În cautarea explicatiilor alternative
Profesorul John Mack scrie: „N-as vrea sa-i descurajez pe cei ce se straduiesc sa gaseasca explicatii conventionale pentru fenomenul rapirilor. Vreau doar sa subliniez ca, în calitatea mea de clinician, am consumat ore nenumarate încercând sa gasesc explicatii alternative, care sa nu presupuna o schimbare prea mare în viziunea mea asupra lumii, dar s.
În cautarea explicatiilor alternative
Profesorul John Mack scrie: „N-as vrea sa-i descurajez pe cei ce se straduiesc sa gaseasca explicatii conventionale pentru fenomenul rapirilor. Vreau doar sa subliniez ca, în calitatea mea de clinician, am consumat ore nenumarate încercând sa gasesc explicatii alternative, care sa nu presupuna o schimbare prea mare în viziunea mea asupra lumii, dar s…t nici o teorie sau explicatie familiara n-a reusit sa fie facuta, nici pe departe, responsabila pentru trasaturile de baza ale fenomenului rapirilor”.
Ipotezele avansate nu sunt multumitoare
Mack afirma ca insistenta de a gasi explicatii alternative, naturale, pentru acest fenomen vine fie de la cei ce nu cunosc marea bogatie si complexitate a fenomenului rapirilor, fie de la persoane întepenite într-o viziune îngusta asupra realitatii, pe care nu sunt în stare s-o paraseasca, persoane incapabile, de pilda, sa accepte posibilitatea ca suntem cercetati de inteligente nepamântene. Interesant ca aceleasi persoane nu au, în general, probleme în a crede în existenta unui Dumnezeu care ne-a creat dupa chipul sau.
Au fost avansate multe explicatii alternative – evantaiul lor se întinde de la boala psihica la afectiuni fiziologice, de la raspunsul aberant al creierului la anumite solicitari, pâna la interpretari psihosociologice sau culturale. Dar examenele psihiatrice si testele psihologice aplicate de numerosi autori (pe care Mack le descrie în detaliu), asupra unor loturi de martori, n-au reusit sa puna în evidenta nici o forma de suferinta mintala care sa poata explica în vreun fel cele relatate despre presupusele rapiri. Desigur, aceste relatari pot fi parazitate involuntar de amintiri false: povesti, elemente religioase ori tinând de educatia sau amintirile din primii ani de viata, între care reprimarea unui abuz, sexual sau fizic. Statisticile au demonstrat însa ca aceste influente nu modifica semnificativ esenta celor relatate. Mack examineaza si respinge si alte explicatii propuse: mitomania, înclinatia spre fantazare, hipnotizabilitatea, personalitatea disociata, epilepsia de lob temporal, paralizia (si alte stari) din preajma somnului, psihoza ori isteria colectiva, halucinatiile etc.
De pilda, adesea rapirea este perceputa ca un vis, dar aceasta nu înseamna ca toate rapirile sunt visuri. Mack subliniaza ca, pe lânga faptul ca multe rapiri au loc în stare perfect treaza, de multe ori psihicul victimei va simti ca este „mai confortabil” sa considere ca totul a fost doar un vis. Pe de alta parte, desigur nu orice vis despre o rapire sau despre fiinte nepamântene ascunde o rapire.
Cinci conditii pentru o explicatie acceptabila
Orice teorie care va dori sa explice fenomenul rapirilor, va trebui sa tina cont, dupa Mack, de cinci „dimensiuni de baza”: (1) consistenta exceptional de ridicata a detaliilor istorisirilor privind rapirile, relatate cu implicarea emotionala întâlnita doar atunci când este povestit un fapt real, de catre un martor credibil, (2) absenta afectiunilor psihice care sa justifice cele raportate, (3) urmele fizice si leziunile inexplicabile, (4) asocierea rapirii cu observatii independente ale unor OZN-uri în zona (pe care cel rapit poate sa le vada sau nu) si (5) istorisirea acelorasi detalii ale rapirii chiar si de catre copii de doi-trei ani.
Extraterestri sau inteligente dintr-o alta realitate?
De asemenea Mack sugereaza ca trebuie „sa ramânem deschisi catre posibilitatea ca aceste experiente au loc, cel putin în parte, într-o alta realitate”, eventual în „domenii nevazute ale realitatii”, mentionând o seama de personalitati care sunt de aceeasi parere. „Ceva se întâmpla s…t Eu nu spun ca este ceva extraterestru s…t” „Extraterestru” înseamna ceva ce exista în lumea fizica la modul în care noi o cunoastem s…t Si nu stiu daca acest mod de structurare, în termenii lumii fizice, ne ajuta prea mult s…t Nu cunosc care este sursa acestor experiente. Nu cunosc de unde vin. Nu am nici o cale de a o cunoaste”. El îl citeaza în acest sens si pe astrofizicianul Jacques Vallée care afirma: „cred ca fenomenul OZN reprezinta dovada existentei altor dimensiuni, dincolo de spatiu-timp; OZN-urile ar putea sa nu vina din spatiul obisnuit, ci dintr-un multivers care este peste tot în jurul nostru…”.
Comentarii privind audierea OZN din Congres
Asa cum scriam saptamâna trecuta, pe 13 noiembrie 2024, subcomitetele de securitate...
Comentarii