• Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
magazin
Abonamente
Nici un rezultat
Toate rezultatele
miercuri, 2 iulie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele
miercuri, 2 iulie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Prima pagină » New York Times, din nou despre OZN-uri

New York Times, din nou despre OZN-uri

24 iulie 2019
in Se petrec intre cer si pamant
A A

Asa cum am amintit, de mai multe ori, pe aceasta pagina, in decembrie 2017, Helene Cooper, Ralph Blumenthal si Leslie Kean dezvaluiau, printr-un articol senzational, publicat in ziarul The New York Times, ca, in perioada 2008-2012, la Pentagon, s-au cheltuit in secret 22 milioane de dolari, pentru a afla ce sunt OZN-urile, pe ce se bazeaza insusirile lor exceptionale si cum ar putea fi acestea reproduse in folosul industriei militare. Unul dintre cazurile examinate in detaliu a fost cel din 2004, cand echipajul de pe portavionul Nimitz si de pe navele insotitoare, au vazut pe radar, in largul portului San Diego, timp de doua saptamani, mai multe obiecte zburatoare neidentificate. Unul dintre acestea, poreclit „Tic Tac”, a fost zarit si cu ochiul liber si, fiind filmat prin termoviziune, un videoclip a ajuns si pe youtube.

 Iata ca, pe 26 mai 2019, acelasi colectiv de autori publica, in acelasi ziar, rezultatele unei investigatii avand ca obiect un alt „val” de observatii OZN, de data aceasta unul petrecut pe coasta de est a SUA. Din vara anului 2014, pana in martie 2015, obiecte neidentificate, miscandu-se impotriva vantului, si-au facut aparitia, aproape zilnic, in inaltul cerului. Pilotii marinei militare au raportat superiorilor lor ca obiectele nu aveau niciun motor vizibil nici jet reactiv, dar ca puteau ajunge la o altitudine de 10.000 de metri si la viteze hipersonice.

Intalniri enigmatice

 „Aceste chestii erau acolo toata ziua”, a declarat Locotenentul Ryan Graves, pilot pe un F/A-18 Super Hornet care a fost angajat in marina militara timp de 10 ani si care a raportat recent observatiile sale catre Pentagon si catre Congres.

 Locotenentul Graves inca nu-si poate explica ce anume a vazut. In vara anului 2014, el si Lt. Danny Accoin, un alt pilot Super Hornet, activau in escadronul VFA-11 „Red Rippers”, de la baza navala din Oceana, Virginia, care se pregatea sa fie desfasurata in Golful Persic. Cei doi au facut declaratii despre intalnirile lor. Si alti trei piloti din escadron au vorbit pentru ziarul Times despre obiectele observate, dar au refuzat ca numele lor sa devina publice.

 Un videoclip cu durata de un minut, inclus in articol, pare sa prezinte doua intalniri cu fenomenele enigmatice. Unul dintre clipuri, inregistrat de aparatura unui avion la inceputul anului 2015, arata un obiect care se apropie de valurile oceanului, in timp ce se aud discutiile uluite ale pilotilor: „Wow, ce este asta, omule?” Altul exclama: „Uita-te cum zboara!”

 Pilotii au inceput sa observe obiectele dupa ce radarele din anii 1980 au fost modernizate cu un sistem mai avansat. Ulterior, pilotii incepeau sa vada straniile obiecte. Datorita surprizei, la inceput le ignorau, crezand ca erau tinte false.

 „Oamenii au tot vazut lucruri ciudate, cu avioanele militare, de zeci de ani”, comenta locotenentul Graves. „Facem aceasta misiune foarte complexa, sa mergem la 30.000 de picioare, apoi sa plonjam. Ar fi o problema destul de serioasa daca ar fi ceva acolo.” Dar tot el a adaugat ca obiectele se aratau sistematic, uneori la 30.000 de picioare, sau la 20.000 de picioare, ori chiar si la nivelul marii. Ele puteau accelera, incetini, ca apoi sa tasneasca la viteze hipersonice.

 Locotenentul Accoin a spus ca a interactionat de doua ori cu aparitiile. Prima data, a localizat obiectul pe radarul sau, si si-a setat avionul sa zboare in tandem cu el, cu 1000 de picioare mai jos. In conditiile acestea, el ar fi trebuit sa vada intrusul cu camera de pe casca, totusi nu zarea nimic, desi radarul sau ii arata ca obiectul este acolo. Cateva zile mai tarziu, spunea Accoin, a intalnit obiectul din nou, a blocat pe acesta o racheta de antrenament a avionului sau si a fixat pe el si camera de termoviziune in infrarosu. „Stiam ca l-am avut, stiam ca nu era o localizare falsa, dar totusi, n-am putut sa-l vad si cu ochiul liber.”, a comentat el.

 Discutand intre ei, pilotii au speculat ca obiectele faceau poate parte dintr-un program de drone, clasificat si extrem de avansat.

 Dar, nu peste mult timp, pilotii au inceput sa si vada obiectele. La sfarsitul anului 2014, locotenentul Graves a spus ca, in timp ce era la baza din Virginia Beach, a intalnit un camarad din acelasi escadron, proaspat intors dintr-o misiune „in stare de soc citindu-i-se pe fata”. Pilotul i-a spus: „Aproape am lovit una dintre acele chestii”. Pilotul si colegul sau de formatie zburau in tandem, la o distanta de aproximativ 30 de metri unul de altul, deasupra Atlanticului, la est de Virginia Beach, cand intre cele avioane a aparut, chiar langa cabina sa, zburand alaturi de el, un obiect „ca o sfera care invelea un cub”.

 Incidentul i-a speriat atat de tare pe cei din formatie incat au depus un raport la centrul pentru siguranta zborurilor. Pilotii din escadra au declarat ca la inceput erau extrem de furiosi, crezand ca ar putea fi o drona clasificata; dar, in scurt timp, s-au convins ca oficialii guvernamentali stiau ca pilotii se antrenau in zona si nu puteau risca sa trimita drone pentru a le taia calea. Asa cum spunea locotenentul Graves, incidentul „s-a transformat dintr-un program de drone, potential clasificat, intr-o problema de siguranta a zborului… Putea fi doar o chestiune de timp pana cand cineva o sa aiba o coliziune in aer”.

 Un alt fapt care nedumerea pilotii, era ca videoclipul arata obiecte accelerand la viteze hipersonice, facand opriri bruste si intoarceri instantanee – ceva dincolo de limitele fizice ale unui echipaj uman.

 „Pastrarea unei aeronave in aer necesita o cantitate semnificativa de energie. La vitezele observate, a sta 12 ore in aer inseamna cu 11 ore mai mult decat stim ca ar fi posibil.” Obiectele zburatoare neidentificate au fost observate facand manevre care „depaseau limitele fizice ale unui echipaj uman.” „Nu viteza te omoara”, spunea Graves, „ci oprirea, sau acceleratia.” „Avem elicoptere care pot stationa in aer, avem avioane care pot zbura la 30.000 de picioare ori la suprafata marii”; dar „combinati toate acestea intr-un singur tip de vehicul, fara niciun motor cu reactie si niciun jet de gaz evacuat”, a adaugat Graves.

Rapoarte investigate

 In martie 2015, portavionul Roosevelt s-a indreptat spre Golful Persic. Aceiasi piloti care interactionasera cu obiectele ciudate de pe Coasta de Est realizau, curand dupa aceea, misiuni de bombardament asupra Irakului si Siriei. Pilotii au declarat ca incidentele au incetat imediat dupa ce au parasit Statele Unite.

    Dupa cum a relatat, in mai 2019, ziarul The New York Post, Pentagonul a confirmat ca rapoartele privind incidentele cu aceste obiecte neidentificate sunt inca investigate. Nimeni din Departamentul Apararii nu a afirmat ca obiectele ar fi extraterestre, iar specialistii au sustinut ca, pentru astfel de aparitii, se pot gasi in general explicatii pamantesti. Atat locotenentul Graves, cat si ceilalti patru piloti ai marinei, care au declarat, pentru The New York Times, ca au vazut obiectele in timpul manevrelor de antrenament, au refuzat sa speculeze despre provenienta lor. Locotenentul Accoin a spus: „noi suntem aici sa ne facem treaba cat mai bine, nu sa producem mituri”.

 Incidentele au atras atentia marinei militare, care la inceputul anului 2019 a trimis noi instructiuni clasificate privind modul de raportare pentru ceea ce militarii numeau „fenomene aeriene inexplicabile” sau „obiecte zburatoare neidentificate”. Joseph Gradisher, un purtator de cuvant al Marinei, a declarat ca noua versiune a fost o actualizare a instructiunilor trimise flotei in 2015, imediat dupa incidentele cu portavionul Roosevelt. El a adaugat ca nu este clar ce anume a provocat observatiile. „Au existat o serie de rapoarte diferite”, a spus Gradisher. Unele cazuri puteau sa fi fost drone comerciale, dar in alte cazuri „nu stim cine face aceste lucruri, nu avem suficiente date pentru a urmari aceasta. Asadar, intentia mesajului catre flota este de a oferi orientari actualizate cu privire la procedurile de raportare pentru presupusele intruziuni in spatiul nostru aerian”.

DAN D. FARCAS

ShareTweet
Articolul precedent

Creier pane

Urmatorul Articol

Vasili Arhipov, omul care a oprit razboiul atomic

Articole Similare

Paranormal

Elizondo si Mellon la Congresul SUA

30 iunie 2025

Brandi Vincent este corespondenta publicatiei DefenseScoop la Pentagon. Într-un articol din 31...

Paranormal

Problema dronelor

23 iunie 2025

La sfârsitul anului 2024, locuitorii din New Jersey si din statele vecine...

Paranormal

Ziua Europeana UAP

16 iunie 2025

Mai nou, documentele oficiale, dar si media folosesc, în loc de OZN,...

Paranormal

Învatatii vor noi metode pentru a studia OZN-urile

9 iunie 2025

Scriam în numarul trecut ca treizeci si trei de renumiti universitari si...

Paranormal

Pentru studiul stiintific al fenomenului OZN

2 iunie 2025

Treizeci si trei de renumiti universitari si oameni de stiinta din întreaga...

Paranormal

OZN-uri pe Valea Hudson

26 mai 2025

O aeronava mare, neidentificata, a aparut în vecinatatea unui mic aeroport din...

Urmatorul Articol

Vasili Arhipov, omul care a oprit razboiul atomic

Om sau masina

Tema: “CAPITALE”

Comentarii

Articole Noi

Astazi in istorie

26 iunie 363 d.Hr. – Moartea împaratului roman Iulian Apostatul

30 iunie 2025

În vara anului 363 e.n., împaratul Flavius Claudius Iulianus, cunoscut în istoriografia...

Citeste mai departe
Blitz

Malefici, dar geniali

30 iunie 2025

În filme, din punct de vedere al inteligentei, victimele ocupa de cele...

Citeste mai departe
Blitz

Sezatoare traditionala

30 iunie 2025

Muzeul „Vasile Pârvan” Bârlad (Str. Vasile Pârvan, Nr. 1) organizeaza pe 28...

Citeste mai departe
Consultatii fara plata

Rujeola, o boala cu potential letal

30 iunie 2025

Cunoscuta ca una dintre infectiile virale relativ frecvente în copilarie, în primul...

Citeste mai departe
Femina Club

Leac redutabil

30 iunie 2025

Suparatoarea acnee are în propolis un remediu valoros. S-a demonstrat ca propolisul...

Citeste mai departe
Femina Club

Ostropel cu aripioare

30 iunie 2025

1 kg aripioare, 125 ml ulei, 2 cepe, 1 morcov, o jumatate...

Citeste mai departe
  • Contact
  • Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.