• Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
magazin
Abonamente
Nici un rezultat
Toate rezultatele
miercuri, 2 iulie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele
miercuri, 2 iulie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Prima pagină » Valul belgian

Valul belgian

20 februarie 2008
in Se petrec intre cer si pamant
A A

În seara de 29 noiembrie 1989 pe cerul Belgiei, într-o zona de mica întindere, în jurul localitatii Eupen, de langa granita germana, au aparut, pe neasteptate, unul sau mai multe obiecte care nu semanau cu nimic cunoscut. În zilele urmatoare, oficialitatile au primit cel putin o suta douazeci de rapoarte de la martori independenti, între care multi militari, jandarmi, politisti.

În aceste rapoarte revin aceleasi detalii, dar si variatiile firesti în astfel de cazuri. Unii spuneau ca obiectul vazut era triunghiular, altii au vazut un romb sau o „aripa zburatoare”, cu anvergura de 15 metri, 30 metri, sau chiar mai mare. Obiectul zbura la joasa înaltime, stationa într-un punct, se întorcea în loc, se înclina, dupa care se departa cu o viteza fantastica, toate acestea fara nici un zgomot.

Obiectul era împodobit cu lumini multicolore si avea un soi de hublouri. Partea de jos era plata iar în centru avea o lumina rosie, ca a unui girofar. Cand trecea deasupra unui automobil, acestuia i se deconecta toata instalatia electrica: i se stingeau farurile, se oprea motorul, aparatul de radio etc., toate revenind la normal cand obiectul se îndeparta.

Obiectele au reaparut dupa doua zile, apoi în 2 si 11 decembrie, semnalandu-se, cu intermitente, pana în primavara anului 1990. Ele au fost vazute, repetate ori, si pe radarele militare. Unii martori au vazut un astfel de obiect, asezat pe sol si apoi decoland. Politia, anuntata, a constatat ca în locul respectiv iarba a ramas ca tunsa si acoperita cu o substanta gelatinoasa galbuie. Între martori s-au numarat, între altii, un specialist în meteorologie al fortelor aeriene, un profesor universitar, un locotenent colonel al armatei belgiene, care se afla la volan, alaturi de sotia sa etc. Martorii acestor întalniri au facut si numeroase fotografii si înregistrari video.

Unii ziaristi au speculat ca de fapt martorii vazusera un F-117. Din pacate, diferentele sunt însemnate; acest avion este zgomotos, nu poate zbura cu o viteza mai mica de 300 de kilometri pe ora, existand si diferente în privinta dispunerii luminilor, a hublourilor etc. Observatiile raman valabile si pentru alte tipuri care au fost aduse în discutie (B-2, RPV, ULM, AWACS etc.). Încercarile de identificare cu un avion secret au iritat, bineînteles, partea americana, care s-a vazut astfel acuzata implicit ca efectueaza zboruri neanuntate, peste zone populate dintr-o tara straina, încalcand conventiile în vigoare.

Ca urmare, ambasada americana a dat o dezmintire oficiala, negand existenta oricarui astfel de zbor. Dar iritate au fost si fortele aeriene belgiene, care se simteau umilite, fiind incapabile nu numai sa alunge dar chiar sa identifice misteriosii intrusi, în ciuda avioanelor de vanatoare F-16 ridicate, prompt, pentru interceptie. În sfarsit, a fost lezat, evident, si bunul simt, deoarece nici un fabricant de armament nu si-ar testa vehiculul secret de-a lungul unor autostrazi iluminate a giorno, sau la rasul acoperisurilor, într-o tara straina, îngrozind mii de oameni si putand isca astfel inutile complicatii diplomatice.

Pentru prima oara în lume, în controversata istorie a fenomenului OZN, un ministru al apararii, în cazul nostru Guy Coeme, a autorizat militarii fortelor aeriene sa coopereze fara rezerve cu o organizatie civila pentru studiul OZN-urilor – SOBEPS – caruia i s-au pus la dispozitie toate rapoartele primite si chiar un avion echipat cu camere video în infrarosu si cu senzori electronici sofisticati.

Colonelul Wilfried De Brouwer, seful operativ al fortelor aeriene belgiene, avansat general în 1991, a convocat la 11 iulie 1990 o conferinta de presa, ca o concluzie finala la anchetele care au urmat valului de observatii. El a precizat ca, ori de cate ori era prins de radar, obiectul îsi schimba viteza, aproape instantaneu (într-un interval insesizabil chiar si pentru calculatoarele atasate aparatelor de masura), de pilda, de la circa 200 kilometri pe ora la circa 1800.

La fel, la un moment dat, el si-a schimbat altitudinea de la circa 2000 de metri la 250, într-o secunda. Sub plafonul de 200 de metri toate cele cinci radare militare, care urmareau simultan obiectul, l-au pierdut de pe ecrane. Acceleratia pe care o presupun astfel de manevre (minimum 40g) este imposibil de suportat de orice pilot uman. De Brouwer a recunoscut ca „manevrele OZN-urilor dovedeau o anumita logica”. Brouwer a mai spus: „Fortele Aeriene Belgiene n-au fost capabile sa identifice nici natura nici originea fenomenului”. Totusi, ele au avut suficiente elemente pentru a exclude urmatoarele presupuneri: baloane, vehicule ultrausoare motorizate, vehicule pilotate de la distanta, avioane (inclusiv Stealth), proiectii laser sau miraje.

DAN D. FARCAS

ShareTweet
Articolul precedent

Tonic miraculos

Urmatorul Articol

Cand onoarea se spala cu sange

Articole Similare

Paranormal

Elizondo si Mellon la Congresul SUA

30 iunie 2025

Brandi Vincent este corespondenta publicatiei DefenseScoop la Pentagon. Într-un articol din 31...

Paranormal

Problema dronelor

23 iunie 2025

La sfârsitul anului 2024, locuitorii din New Jersey si din statele vecine...

Paranormal

Ziua Europeana UAP

16 iunie 2025

Mai nou, documentele oficiale, dar si media folosesc, în loc de OZN,...

Paranormal

Învatatii vor noi metode pentru a studia OZN-urile

9 iunie 2025

Scriam în numarul trecut ca treizeci si trei de renumiti universitari si...

Paranormal

Pentru studiul stiintific al fenomenului OZN

2 iunie 2025

Treizeci si trei de renumiti universitari si oameni de stiinta din întreaga...

Paranormal

OZN-uri pe Valea Hudson

26 mai 2025

O aeronava mare, neidentificata, a aparut în vecinatatea unui mic aeroport din...

Urmatorul Articol

Cand onoarea se spala cu sange

Roboti calatorind prin vene

Un Stonehenge in adancuri

Comentarii

Articole Noi

Astazi in istorie

26 iunie 363 d.Hr. – Moartea împaratului roman Iulian Apostatul

30 iunie 2025

În vara anului 363 e.n., împaratul Flavius Claudius Iulianus, cunoscut în istoriografia...

Citeste mai departe
Blitz

Malefici, dar geniali

30 iunie 2025

În filme, din punct de vedere al inteligentei, victimele ocupa de cele...

Citeste mai departe
Blitz

Sezatoare traditionala

30 iunie 2025

Muzeul „Vasile Pârvan” Bârlad (Str. Vasile Pârvan, Nr. 1) organizeaza pe 28...

Citeste mai departe
Consultatii fara plata

Rujeola, o boala cu potential letal

30 iunie 2025

Cunoscuta ca una dintre infectiile virale relativ frecvente în copilarie, în primul...

Citeste mai departe
Femina Club

Leac redutabil

30 iunie 2025

Suparatoarea acnee are în propolis un remediu valoros. S-a demonstrat ca propolisul...

Citeste mai departe
Femina Club

Ostropel cu aripioare

30 iunie 2025

1 kg aripioare, 125 ml ulei, 2 cepe, 1 morcov, o jumatate...

Citeste mai departe
  • Contact
  • Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.