Asa cum anunta un articol din aprilie 2024, un document al Departamentului Apararii al SUA (DoD), obtinut recent de un cercetator veteran OZN, dezvaluie ca sefii de stat major reuniti (JCS) acorda prioritate problemei observarii fenomenelor anomale neidentificate (UAP) si incursiunilor acestora în spatiul aerian sensibil si asupra infrastructurii critice din SUA.
Documentul, intitulat Unidentified Anomalous Phenomena Reporting and Material-Disposition GENADMIN, din mai 2023, a fost distribuit tuturor ramurilor de servicii ale Departamentului Apararii si unitatilor de lupta din întreaga lume, inclusiv NORAD, U.S. Cyber Command si altele, de catre Comandamentul de operatiuni J3 al JCS. Aceasta divizie consiliaza presedintele si alti oficiali de rang înalt cu privire la afacerile militare ale SUA. Documentul a fost obtinut recent de Douglas Dean Johnson, un cercetator privat renumit pentru analiza aprofundata a activitatilor legislative si executive referitoare la fenomenul OZN.
„Aceasta îndrumare este doar o componenta necesara în procesul dureros de lent de implementare a mandatelor foarte specifice adoptate de Congres în ultimii ani, care impun armatei si comunitatii de informatii sa adune si sa analizeze sistematic datele despre UAP”, a declarat Johnson pentru publicatia UAP Register. El spune ca, în timp, aceasta ar trebui sa conduca la îmbunatatirea datelor care ajung la hub-ul central – adica Biroul de rezolvare a anomaliilor pe toate domeniile (AARO) al Pentagonului – dar ramâne înca de vazut daca se va îmbunatati calitatea analizei.
Pericole si amenintari operationale
Directiva specifica faptul ca ea se aplica numai observatiilor si confruntarilor „care demonstreaza comportamente care nu sunt usor de înteles de catre senzori sau observatori” si „includ, dar nu se limiteaza la fenomene care demonstreaza capacitati aparente sau materiale care depasesc limitele de performanta cunoscute”. În plus, subliniaza ca „incidentele, incursiunile si confruntarile cu fenomene identificabile, ne-anomale” ar trebui sa fie raportate în continuare prin procedurile stabilite anterior.
Aceasta directiva recunoaste deci în mod tacit, la nivelul celor mai înalti oficiali militari, ca fortele americane se confrunta în mod constant cu fenomene anormale: prin observare directa, detectarea de catre diverse platforme de senzori sau ambele. De asemenea, recunoaste încalcarile zonelor militare sensibile de catre UAP si observarea acestora în teritorii si zone de operare detinute de aliatii si adversarii SUA.
În plus, documentul evidentiaza provocarile semnificative prezentate de UAP, care includ „pericole si amenintari operationale”, precum si potentialul ca adversarii sa interpreteze gresit activitatea UAP. JCS considera ca este esential ca sefii unitatilor combatante si a ramurilor de servicii sa furnizeze date despre „incidentul, incursiunea si confruntarea UAP” catre DoD si AARO. Conform directivei, rapoartele de incidente UAP trebuie trimise în termen de 96 de ore. În plus, rapoartele de confruntari UAP „cinetice sau non-cinetice” – definite ca raspunsuri militare care implica utilizarea fortei letale sau actiuni neletale, cum ar fi activitatea ofensiva cibernetica sau electromagnetica, pentru a „nega, perturba sau distruge fenomenul si/sau obiectele sale” – trebuie depus în termen de 12 ore.
Recunoasterea faptului ca aliatii si adversarii se confrunta, de asemenea, cu UAP da credinta suplimentara afirmatiilor fostilor oficiali ai apararii si serviciilor de informatii americane, conform carora un mic procent din obiectele observate de personalul militar american nu sunt, probabil, tehnologie de vârf interna, aliata sau adversara.
„Exista o multime de fenomene aeriene neidentificate acolo. Este adevarat. Si am primit rapoarte de la piloti, si au fost si diversi alti senzori acolo, iar unele dintre cazuri sunt greu de explicat… Unele (UAP sunt) cu adevarat ciudate si inexplicabile”, a spus fostul presedinte al sefilor de stat major, Mark Milley, în august 2023.
Mai mult, directiva subliniaza cu precizie tipurile de fenomene anormale la care a fost martor personalul militar american. Acestea includ fenomene observate în medii aeropurtate, maritime, spatiale si medii care nu pot fi atribuite în prezent unor surse cunoscute. Directiva subliniaza cazurile care demonstreaza capabilitati sau materiale care depasesc pragurile de performanta cunoscute.
Emiterea directivei de catre JCS a coincis îndeaproape cu publicarea unei evaluari critice de catre inspectorul general al Departamentului Apararii (DoD-IG) în august 2023. Aceasta evaluare a subliniat „lipsa în DoD a unei abordari cuprinzatoare si coordonate pentru a examina UAP, ceea ce poate reprezenta o amenintare pentru fortele militare si pentru securitatea nationala a SUA”. Evaluarea DoD-IG a evidentiat, de asemenea, ca sefii statelor majore reunite au „emis îndrumari comandantilor combatanti geografici cu privire la detectarea, raportarea, colectarea, analizarea si identificarea fenomenelor anormale neidentificate”.
Tonul directivei Joint Chiefs si al raportului DOD-IG difera net de raportul publicat acum de biroul UAP al Pentagonului, Biroul de Rezolvare a Anomaliilor pentru Toate domeniile (AARO), intitulat Raportul asupra evidentei istorice a guvernului SUA. Implicarea cu fenomene anormale neidentificate (UAP) (Volumul 1). Acest raport sugereaza în esenta ca cele mai multe confruntari aeriene anormale sunt probabil atribuite tehnologiei militare sau adverse secrete ale SUA, ignorând în acelasi timp procentul de obiecte cu adevarat anormale. Raportul defectuos al AARO s-a confruntat cu critici semnificative din partea sustinatorilor transparentei si a istoricilor UAP.
Directiva JCS include un model de raportare oficial dezvoltat în comun de AARO si conducerea militara. Acesta prevede ca personalul militar sa utilizeze sablonul pentru raportarea de „incidente”, „angajari” si „incursiuni” care implica UAP.
Sablonul îi îndruma pe martorii militari sa furnizeze descrieri cuprinzatoare ale caracteristicilor prezentate de obiectul (obiectele) pe care îl întâlnesc. Aceste descrieri cuprind atribute care au fost raportate în mod constant de martorii militari si civili de peste 70 de ani, cum ar fi: fara mijloace aparente de propulsie, acceleratie extrema sau schimbari bruste de directie, gestionarea semnaturilor (de exemplu, invizibilitatea fata de senzori), efecte asupra echipamentelor provocate de UAP, cum ar fi: „mecanice, comenzi electrice si sisteme de arme si daca (aceste efecte sunt) persistente sau tranzitorii”.
În cele din urma, AARO este desemnat ca depozitul final al tuturor rapoartelor de incident si confruntare UAP, ca si al „obiectelor si materialelor acestor incidente, intruziuni si angajamente”. Cu toate acestea, AARO a sustinut recent ca nu au primit niciun „obiect sau material” recuperat de origine anormala sau non-umana.
Sanctiuni penale si civile severe
Spre deosebire de acoperirea limitata a istoriei UAP în mass-media curenta din SUA, preocuparile cu privire la UAP au persistat în rândul diferitilor sefi de stat major reuniti de zeci de ani. JCS a început sa implementeze, cu câtva timp înainte de 1969, cerinte de raportare, care includeau UAP – denumite pe atunci OZN – desi nu atât de cuprinzator ca directiva recenta.
Directiva emisa înainte de 1969, cunoscuta sub numele de Joint Army Navy Air Force Publication-146 (JANAP-146), a fost dezvoltata în colaborare de personalul apararii canadian si JCS. A instruit toate ramurile militare, precum si pilotii comerciali si personalul maritim, cu privire la raportarea de „observatii vitale de intelligence”, care au inclus si „obiecte zburatoare neidentificate” (OZN-uri). Potrivit cunoscutului istoric OZN Richard Dolan, autor al volumelor „OZN-uri si Statul Securitatii Nationale”, JANAP-146 a impus, de asemenea, sanctiuni penale si civile severe pentru orice oficial militar sau civil care ar fi divulgat astfel de rapoarte catre public, excluzând efectiv ca publicul si mass-media sa aiba acces la unele dintre cele mai interesante rapoarte UAP.
Initial, JANAP-146 s-a confruntat cu rezistenta membrilor serviciului si a altora. Timpul va dezvalui masura în care aceasta noua directiva emisa de JCS este respectata. Într-un briefing de presa recent cu jurnalisti selectionati, directorul interimar al AARO a dezvaluit ca biroul primeste între „90 si 110” rapoarte pe luna prin directiva JCS.
DAN D. FARCAS
Comentarii