Ii vedem pe micul ecran sau pe scena, le admiram harul actoricesc si ravnim poate la gloria lor. Dar acesti „zei ai peliculei de celuloid” se dovedesc adesea nu doar priceputi la a da viata celor mai diverse personaje, ci si la a face bani din domenii care nu au nici o legatura cu meseria lor. Si daca nu credeti ca o serie intreaga de celebritati se pricep de minune sa scoata bani nu doar din zambetele lor telegenice si din talentul cu care divinitatea i-a inzestrat cu prisosinta, haideti sa facem cunostinta, in randurile ce urmeaza, cu cativa dintre acesti „actori-negustori”.
Mic, dar descurcaret
Simpaticul Danny DeVito este in viata reala, ca si pe scena, acelasi fasnet, dornic sa le stie si sa le faca pe toate. Inzestrat cu o logoree si o carisma formidabile, in ciuda dimensiunilor sale liliputane, DeVito s-a lansat si el cu succes in afaceri. Interesant e faptul ca a facut-o dupa un scandal ce era sa-l coste cariera: in 2006, el a aparut baut la spectacolul de televiziune The View si a recunoscut, in fata auditoriului, ca este atat de bine dispus gratie unei sticle de lichior pe care o impartise cu George Clooney. Bautura fusese atat de delicioasa incat cei doi nu s-au putut abtine pana n-au golit tot recipientul. Si cum un lichior era sa-l infunde, el s-a gandit ca tot cu un lichior trebuie sa iasa basma curata. Ca atare, si-a infiintat propriul brand de limoncello, produs in peninsula italiana Sorento, acolo de unde sunt originari parintii actorului. Cert este ca bautura si-a triplat vanzarile anul trecut, in Statele Unite, desi costa destul de mult – 24 dolari fiola de 750 ml.
Samuraiul priceput la afaceri
Moda afacerilor a deschis-o, se pare, Alain Delon. Superstarul filmului francez nu s-a bazat doar pe sarmul sau, ci a vrut sa scoata bani din orice. Trebuie sa recunoastem ca i-a reusit din plin. Dupa infiintarea, in 1978, a marcii de parfumuri ce-i poarta numele, Delon a vandut o varietate de produse, inclusiv ceasuri de mana, haine, accesorii vestimentare, ochelari si tigari. Primul sau parfum, AD, a avut un succes comercial deosebit, fiind urmat de „Le temps d’aimer”, dedicat femeilor. Dupa doua decenii, cele doua linii de productie au fost inlocuite de alte arome, precum suavul „Samourai” si in plus, actorul vinde, de cativa ani, si sampanie. Ca doar de francez, n’est pas?
„Fulgerul” lui Seagal
Poate ca nu stiati, dar Steven Seagal, faimosul actor si luptator de arte martiale este, printre altele, si maestru in fitoterapie. Ani de-a randul, el a calatorit prin Asia, cautand sa afle, de la centenarii, deloc putini, ai acestui continent, secretul longevitatii. Probabil ca de aflat, a aflat ceva, intrucat sustine ca licoarea pe care a lansat-o ar fi „cel mai bun elixir de viata lunga” din cate s-au vazut. Intitulata Lightning Bolt, bautura energizanta are in componenta o ciuperca asiatica din specia Cordyceps si suc de afine Goji, care cresc doar in Tibet. Seagal sustine ca bautura este suta la suta naturala si o vinde, cu succes, in trei variante: Asian Experience, Cherry Charge si Root Beer Rush.
Sa-i imbracam pe cei… imblaniti!
Cea mai atragatoare „urata” din istoria moderna a cinematografiei, Barbra Streisand, este si o mare iubitoare de animale. Si cum in ultimii ani ea a intrat, voit, intr-un con de umbra, renuntand si la film si la cealalta mare pasiune a ei, muzica, isi dedica timpul necuvantatoarelor. Astfel, Barbra a realizat un set de hainute speciale pentru catei, menite sa le tina de cald in anotimpul rece si sa-i protejeze de intemperii. Hainutele, foarte confortabile, sunt decorate cu un blazon ales de actrita si au buzunare in care stapanii patrupedelor pot pune biscuiti sau alte lucruri.
Newman, un om intre oameni
Chiar daca nu mai este printre noi, Paul Newman a fost unul dintre actorii care au imbinat cariera de vedeta de cinema cu cea de comerciant. Lantul sau de produse alimentare, Newman’s Own, a devenit, in timp, unul dintre cele mai cunoscute din America si chiar si astazi aduce venituri substantiale, donate insa, prin dorinta exprimata in testamentul sau de marele actor, copiilor saraci sau suferinzi de boli grave.
Vinuri si sicrie
Desigur, nu doar actorii se implica in afaceri ci si cantaretii. Unii dovedesc chiar ca ar fi putut ajunge celebri nu neaparat prin voce, ci si prin abilitatile de comercianti. Astfel, renumitul Cliff Richard produce un vin rubiniu absolut senzational, la proprietatea sa din Algarve, in Portugalia. Nu e chiar Xerxes, dar, strugurii crescand sub soarele binecuvantat al peninsulei iberice, ramane un vin de calitate, mai ales ca sticlele poarta si autograful faimosului cantaret britanic. Nici Al Bano, cantautorul vedeta al anilor 80, nu s-a lasat mai prejos, si are propria sa linie de vinuri, cu care i-a imbiat si pe consumatorii romani, el fiind un constant oaspete al tarii noastre. Cantaretii de rock, mai excentrici din fire, au gasit afaceri pe masura: fostul component al trupei Rolling Stones, Bill Wyman, vinde cu succes detectoare de metale!
Pasionat arheolog amator, Wyman pretinde chiar ca ar fi gasit numeroase vestigii istorice cu ajutorul detectorului sau, care se vinde la pretul de 125 lire sterline. Si mai socanta e initiativa componentilor trupei Kiss, care vand… sicrie! Pentru ca ei se gandesc la ce vor face clientii lor nu doar dupa moarte, ci si in viata, sicriele Kiss sunt dotate cu un frigider unde incape lejer o naveta de bere…
GABRIEL TUDOR
Comentarii