Animalele sunt imprevizibile. Productia de filme este imprevizibila. Combinati-le pe cele doua si veti avea parte de ilaritate, dezastru sau un amestec din ambele. Dar nu doar animalele si regizorii de film sunt cei care se dezlantuie pe platourile de filmare. Organizatiile de protectie a animalelor se alatura adesea haosului. Mai jos va prezentam o selectie a celor mai nebunesti ciocniri intre creaturi petrecute pe platourile de filmare.
3.000 de lacuste au fost selectate pentru Exorcistul II
Cariera lui Steven R. Kutcher in showbusiness a inceput atunci când i s-a cerut sa se ocupe de 3.000 de lacuste africane pentru continuarea faimosului film de groaza Exorcistul, Exorcistul II: Ereticul. Kutcher, pe atunci student la entomologie, a acceptat sarcina, care includea verificarea fiecarei insecte pentru a se asigura ca toate erau masculi si, prin urmare, nu se puteau reproduce (au fost gasite si indepartate sase lacuste femele).
Când lacustele implicate pe post de figuranti nu participau la scenele din film, erau tinute in custi mari, umplute cu iarba. „A fost, intr-adevar, o experienta interesanta”, avea sa declare ulterior Kutcher. Pentru el, cele sase luni de munca la Exorcistul II s-au transformat in 45 de ani batuti pe muche, petrecuti in studiourile de la Hollywood, Kutcher devenind „maestrul gânganiilor” din industria cinematografica americana.
Tigrul din Apocalipsul, acum, a stârnit panica intr-un avion
A fost cu adevarat „apocalipsul” pentru ocupantii unui avion care transporta un tigru spre platoul de filmare din Filipine. Calatoria a pornit din Los Angeles si a necesitat o escala in Asia, moment in care s-a produs haosul. Sotia regizorului Francis Ford Coppola, Eleanor, a relatat povestea „tigrului din avion”: „…pasagerii erau pe locurile lor când a fost adusa in avion cusca in care era transportat tigrul. Ingrijitorul a deschis usa custii, ca sa-i arunce tigrului câteva gaini, dar animalul a tâsnit afara din cusca, declansând o spaima generala.
Pasagerii s-au refugiat cu totii in cabina pilotilor, care au refuzat sa mai decoleze. In cele din urma, tigrul a fost incuiat in cusca si zborul a putut avea loc.” Tigrul a ajuns cu bine la destinatie, dar a fost folosit in montajul final doar pentru câteva secunde.
Fiica lui Stanley Kubrick a oprit Indiana Jones si cautatorii arcei pierdute dupa ce l-a reclamat pe Spielberg
Steven Spielberg a filmat faimoasa scena a „putului sufletelor” din Indiana Jones si cautatorii arcei pierdute la studiourile Elstree din Londra cu aproximativ 6500 de serpi si sopârle.
In acelasi timp si in acelasi loc, fiica unui alt regizor celebru, Vivian Kubrick, edita documentarul sau despre culisele filmului tatalui sau, Stralucirea. Când Vivian a aruncat o privire in groapa cu serpi a lui Spielberg, a fost ingrozita. „Vivian a intrat intr-o zi in camera de montaj plângând”, isi amintea editorul asistent la Stralucirea, Gordon Stainforth.
„Era foarte suparata din cauza modului in care erau tratati serpii. Asa ca am fost târât pe scena ca sa vad ce se intâmpla. Am vazut multi serpi morti, care probabil fusesera calcati in picioare de membrii echipei de filmare”, a precizat Stainforth.
El si-a amintit ca Vivian l-a confruntat efectiv pe Spielberg urcându-se pe scena si spunându-i: „Steven, este atât de crud ce faceti aici”. Cum regizorul nu a parut prea impresionat, fiica lui Kubrick a sunat la RSPCA (Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals) pentru a se plânge de modul in care erau tratati serpii. Productia a fost oprita. Pâna si Stanley Kubrick s-a implicat.
„Bineinteles ca i-a tinut partea lui Vivian”, a spus Stainforth, „iar apoi a existat o ciocnire clara intre Spielberg si Kubrick. Imi amintesc ca Stanley pufaia din trabuc si spunea, printre dinti, ca Steve e un ticalos.”.
Un director de imagine a fost scalpat de un leu in filmul Roar
Filmul Roar, care trateaza convietuirea dintre oameni si animale a implicat peste 100 de feline mari si alte animale salbatice, care au facut praf distributia si echipa de filmare. Chiar daca se numara numeroasele muscaturi, mai multe oase rupte, mai multe cazuri de cangrena, sepsis si aproape pierderea unui ochi, rana suferita de Jan de Bont iese in evidenta ca fiind deosebit de macabra. De Bont, director de imagine al filmului, a fost scalpat de un leu si a avut nevoie de 220 de copci pentru a i se pune pielea la loc pe craniu.
Si-a revenit, la fel ca si restul colegilor sai mutilati. Singurele decese au fost in rândul animalelor: ofiterii de politie au ucis trei lei atunci când acestia au scapat de pe platou.
GABRIEL TUDOR
Comentarii