Aventurile sentimentale ale celor patru newyorkeze din serialul Totul despre sex, gazduit de unul din canalele TV românesti cu mare audienta în special în rândul publicului feminin, reprezinta, ca pretutindeni în lume unde a fost difuzat, un subiect care naste controverse. Exact ce si-au dorit producatorii! Unii telespectatori – fie femei, fie barbati – fac o pasiune pentru stilul de viata al celor patru eroine si mai ales pentru felul in care ele însele îl comenteaza, altii nu vor sa auda de o asemenea.
Aventurile sentimentale ale celor patru newyorkeze din serialul Totul despre sex, gazduit de unul din canalele TV românesti cu mare audienta în special în rândul publicului feminin, reprezinta, ca pretutindeni în lume unde a fost difuzat, un subiect care naste controverse. Exact ce si-au dorit producatorii! Unii telespectatori – fie femei, fie barbati – fac o pasiune pentru stilul de viata al celor patru eroine si mai ales pentru felul in care ele însele îl comenteaza, altii nu vor sa auda de o asemenea… porcarie, în contrast cu moralitatea. Cert este ca acest serial de comedie se îndeparteaza mult de retetele clasice, creeaza tipuri noi de personaje si de umor, permitându-si totodata sa abordeze fara nici o retinere orice subiect considerat tabu si astfel sa sfideze falsele pudori. Cele patru personaje – Carrie (Sarah Jessica Parker), Samantha (Kim Cattrall), Miranda (Cynthia Nixon) si Charlotte (Kristin Davis) – sunt femei de succes din punct de vedere profesional, fiecare are o cariera demna de invidiat, sunt departe de a se confrunta cu dificultati financiare, îsi permit orice lux, singura lor grija fiind… sa alerge dupa o relatie sentimentala sau doar sexuala. Inteligente, cu simt caustic, autoironic sau de persiflare, cu o buna capacitate de introspectie sunt gata oricând sa rosteasca adevaruri deloc magulitoare despre optiunile nepotrivite si erorile pe care le comit zi de zi. Numai ca obiceiul lor de a despica firul în patru înainte, dar mai ales dupa ce se lanseaza în câte o aventura, nu le ajuta nici sa se schimbe (de fapt nici nu-si propun si nu-si doresc acest lucru), nici sa evite urmatoarele esecuri. Fiecare alearga mai departe în cautarea partenerului… ideal.
Totul a pornit de la…
best-seller-ul Sex and the City, o selectie de articole semnate de ziarista Candace Bushnell, cronicara a vietii mondene newyorkeze si autoarea unei rubrici cu acelasi titlu în saptamânalul New York „Observer”.
serialul Sex în the City a fost lansat în SUA în 1998 si de atunci, an de an, a constituit un rival foarte serios în competitia pentru Globul de Aur; a fost deja încununat cu trei premii.u cele patru actrite care interpreteaza rolurile principale, nu foarte cunoscute pâna la acest serial, s-au impus ca personalitati distincte, cu milioane de fani, pe întreaga planeta.
Samantha
Este femeie de afaceri realizata, a carei prioritate este acum viata personala; dornica sa traiasca orice fel de experienta, este total lipsita de inhibitii si prejudecati în special când e vorba de sex. Inepuizabila din acest punct de vedere, socheaza prin apetitul de a intra în aventuri de o noapte sau maximum de câteva zile. Sentimentele nu au ce cauta în „experientele sexuale”, ea fiind în cautarea unui mascul apt sa-i satisfaca placerile erotice, nu a unui iubit de suflet. Nu e însa cu adevarat invulnerabila, armura ei de devoratoare de barbati si nimic altceva mai are uneori fisuri, repede înabusite de puterea mintii.
Este o adepta a vestimentatiei haute couture, întotdeauna impecabila, gata oricând pentru orice propunere… „indecenta”. Are aerul femeii fatale prin excelenta, care emana dorinta sexuala.
Carrie
Ziarista, tine o rubrica saptamânala mondena la New York Observer, în care nu se sfieste sa-si povesteasca fara ocolisuri propriile experiente sentimentale si sexuale, ca si pe cele ale prietenelor sale, femei lipsite de prejudecati ca si ea. Desi vrea sa creada ca îsi conduce destinul amoros dupa bunul ei plac, viata sa se învârte în jurul aparitiei sau disparitiei singurului barbat pentru care inima ei vibreaza, asa-numitul Aratosul. El nu e chiar barbatul perfect – e imprevizibil, foarte pretentios, cu hachite… -, dar din punctul de vedere al lui Carrie nu e foarte departe de printul din poveste. Nu reuseste totusi sa-l pastreze. Intr-o buna zi, Aratosul cel cu limuzina si sofer fuge la Paris, unde se casatoreste cu femeia perfecta la care visa la rândul lui: de o frumusete care taia oricui respiratia (Bridget Moynaham), cu gusturi si maniere ireprosabile… Ce-i ramâne lui Carrie de facut? Sa-si caute vindecarea în bratele altui barbat. Si ca un facut îl gaseste pe Aidan (John Corbett) care cu adevarat este ireprosabil: calm, tandru, atent, statornic, fara fite, cu adevarat îndragostit de ea. Adica perfect, ceea ce, paradoxal, pentru Carrie nu e bine. „Absolut nimic nu era în neregula”, evidentiaza ea într-una din cronicile pe care le scrie, si asta o descurajeaza. Ca sa fie fericita avea nevoie de furtuna si asta se întâmpla o data cu întoarcerea Aratosului în viata ei….
Ca imagine, Carrie e total deosebita de prietenele ei. În materie de moda, e extravaganta, avangardista, cameleonica, nimic n-o sperie, are curajul sa amestece stilurile si chiar sa fie scandaloasa prin felul cum combina culorile, imprimeurile, hainele de mare eleganta cu cele de strada. De fapt, imaginea ei e adesea mult mai stridenta decât aventurile erotice în care se lanseaza.
Charlotte
Proprietara a unei galerii de arta, viseaza la viata idealizata de operele maestrilor. Uneori, pare o domnisoara de pension în comparatie cu prietenele ei. Are naivitati, uimiri, retineri, e singura care viseaza la casatorie, dar cu un Fat-Frumos, bogat, stilat, de familie buna, cu palat, piscina si servitori. Ca în basmele… moderne. Acest barbat pare sa existe iar ea sa-l gaseasca. E vorba de Trey, cu care chiar se marita. Din povestile copilariei, un singur lucru nu aflase Charlotte: cum se comporta Fat-Frumos în viata de familie si mai ales în dormitor, cât este el de pasional, de imaginativ, de dinamic. Afla din propria-i experienta si e total dezamagita.
Charlotte este cea care aduce romantismul în heterogenul grup al celor patru prietene. Chiar si ca aparitie face nota distincta: poarta rochii cu volane, pieptanaturi de adolescenta, danteluri, culori pastel, foarte suave, care îi pun în valoare feminitatea, aproape anacronica în orasul agresiv în care traieste.
Miranda
Este avocata de succes, apreciata, bine platita, dar care niciodata nu a pus cariera pe primul loc. Femeie practica, stapâna pe sine, alege sa parcurga cursa vietii de una singura, barbatii fiind pentru ea simple întâmplari. Face un copil fara sa doreasca pentru acesta si un tata permanent, convietuieste un timp cu un barbat ale carui defecte le analizeaza cu microscopul, încearca sa guste din… deliciile relatiei de tip matrimonial, dar foarte repede dezgustata, revine la obiceiurile de femeie total independenta. Este cea mai autocritica dintre toate cele patru eroine, mereu înarmata cu replici taioase la adresa ei sau a prietenelor sale. E constienta ca uneori are nevoie de o mâna întinsa, dar asta nu o determina sa accepte viata statornica în doi. Stie ca nu este nici o mare frumusete, nici o fiinta extrem de simpatica, nici o mama perfecta, nici o femeie fara cusur. Însa se accepta asa cum este. Nu este genul care sa faca lumea sa întoarca capul dupa ea când trece pe strada. Se îmbraca sobru, cu haine practice, dar elegante. Doar când pleaca în escapade cu prietenele ei sau la cafeaua de sâmbata dimineata se deda frivolitatilor vestimentare.
Vizita virtuala
Prima Scoala Româneasca din Sfântu Gheorghe, atestata documentar din anul 1799, poate...
Comentarii