De ce se neaga cu atâta înversunare?
Despre cartea lui John Mack Abduction: Human Encounters wit Aliens, aparuta în aprilie 1994, s-a scris si pro si contra. S-a scris de pilda, ca ar fi „un exemplu de cult al irationalitatii, un exercitiu în antistiinta”.
De ce se neaga cu atâta înversunare?
Despre cartea lui John Mack Abduction: Human Encounters wit Aliens, aparuta în aprilie 1994, s-a scris si pro si contra. S-a scris de pilda, ca ar fi „un exemplu de cult al irationalitatii, un exercitiu în antistiinta”. A accepta punctul de vedere al scepticilor – spune Mack – ar însemna „excluderea a priori a unei vaste cantitati de date, doar pentru ca acestea vin în contradictie cu o anumita conceptie asupra lumii, ceea ce este o abordare mult mai irationala si chiar periculoasa, în cunoastere s…t A exclude datele doar pentru ca nu se potrivesc cu o anumita viziune asupra realitatii, nu poate, în cele din urma, decât sa opreasca progresul stiintei si sa ne tina în ignoranta”.
De ce neaga oamenii de stiinta?
Mack remarca „rezistenta la schimbari” dovedita de stiinta contemporana, vizibila prin „atasamentul la credinta ca legile fizicii sactualet pot descrie tot ce exista în realitate si ca daca alte fiinte traiesc în Cosmos ele se vor comporta mai mult sau mai putin ca si noi”. El îl citeaza si pe filosoful Terence McKenna, care spunea, în legatura cu proiectele SETI, ca „a cauta, asteptând un semnal radio dintr-o sursa extraterestra, este o presupunere tot atât de viciata cultural ca si aceea de a cerceta Galaxia pentru un bun restaurant italian”.
Filosoful Michael Zimmerman de la Universitatea Tulane din New Orleans, vorbind de „atacurile intense, uneori chiar vicioase” venite din partea unor academisti, la adresa celor ce studiaza fenomenul OZN, spune ca în numele „rationalismului” asistam de fapt nu doar la „utilizarea ratiunii pentru a câstiga noi cunostinte ori a exersa un scepticism adecvat, ci si la utilizarea mintii pentru a dezavantaja sau exclude, de la bun început, informatiile care pot pune sub semnul întrebarii viziunea acceptata asupra lumii”.
Stiinta confera sentimentul stapânirii si puterii – spune Mack – tocmai de aceea „fenomenul rapirilor OZN, care loveste în chiar miezul paradigmei occidentale smaterialistet si ne face constienti cât de lipsiti de control suntem, este mai usor acceptat de oamenii simpli decât de cei sofisticati cultural si avansati intelectual”. Acestia din urma controleaza însa mass-media care ne învata în ce realitate trebuie sa credem si în care nu.
De ce neaga guvernantii?
Problema lipsei de control este si mai acuta în cazul oficialitatilor. Principala sarcina a guvernelor este protectia cetatenilor, deci este dificil ca politicienii sau militarii sa admita ca fiinte stranii, cu vehicule care desfid radarele si gravitatia, ori legile spatiului si timpului, ne invadeaza caminele, rapind pe cine doresc, iar noi asistam la toate acestea neputinciosi.
Mack adauga – politica este un joc al puterii; dar aceasta putere, aici pe Pamânt, este înteleasa parohial. Fenomenul rapirilor „ne reveleaza identitatea noastra cosmica mai larga, ne invita sa descoperim semnificatia „puterii” noastre într-un sens mai adânc, spiritual”.
De ce neaga biserica?
Rapirile OZN prezinta o problema pentru anumite religii. Acestea ne învata care este natura divinitatii si ce alte creaturi mai exista în Cosmos, utilizând uneori metode extreme (vezi crestinismul european medieval sau fundamentalismul islamic actual). Ramâne putin loc, mai ales în traditia iudeo-crestina, pentru toate fenomenele si fiintele raportate în rapirile OZN. De pilda, prin prisma dualismului crestin, omuletii cenusii vor fi repede identificati drept emisari ai diavolilor, în timp ce, de pilda, religia budista, care accepta existenta unui vast evantai de spirite, nu neaparat ireductibil „bune” sau „rele”, va avea mai putine dificultati sa asimileze istoriile despre rapiri. Astfel Dalai Lama, discutând cu John Mack în 1992, i-a spus ca „vizitatorii sunt „fiinte simtitoare” din Univers, aparent tulburate de cele ce se petrec pe Pamânt”.
NASA bate pasul pe loc
Pe 12 iulie 2024, în The Debrief, Micah Hanks, redactor-sef si cofondator...
Comentarii