• Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
magazin
Abonamente
Nici un rezultat
Toate rezultatele
vineri, 4 iulie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele
vineri, 4 iulie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Prima pagină » Trenul Maglev

Trenul Maglev

29 martie 2021
in Glob
A A

Conceptul de tren Maglev difera foarte mult de imaginea traditionala pe care o avem despre acest mijloc de transport, fiindca nu ruleaza pe sinele de fier binecunoscute, vagonul neavand roti!

 De altfel, insasi denumirea sa indica aceasta particularitate de baza: trenuri „Maglev” – „care se deplaseaza levitand pe o perna magnetica”.

 De aici deriva numeroase avantaje pentru calatori: datorita frecarii fizice mult diminuate, viteza de deplasare este incomparabil mai mare decat cea a trenurilor clasice (circa 430 km/ora!), disconfortul pe parcurs este eliminat considerabil si – un aspect ce tine de viitorul supertehnologizat – nu are mecanic sau pilot. In plus, levitatia sa in mers determina o greutate redusa asupra caii de deplasare, ceea ce implica si costuri mai mici la construirea de poduri, tuneluri si trasee noi.

 Noul prototip supranumit „super-glont tren maglev” a fost prezentat pe o mica parte din lungimea pistei de testare din Chengdu, China. El a fost creat de oamenii de stiinta de la Universitatea Southwest Jiaotong, care cred ca vehiculul lor ar putea circula cu viteza unui avion cu reactie. Este un tren de levitatie magnetica de noua generatie, mai ieftin si mult mai rapid decat optiunile actuale, capabil sa ruleze cu peste 600 km/ora.

 China a inceput in 2016 dezvoltarea unui program de proiectare a unor trenuri Maglev, in luna mai 2019 fiind prezentat un vagon construit la uzina Quigdao. Obiectivul este ca prima linie pentru aceste trenuri sa fie gata in 2025, pe o distanta de 175 km, intre Shanghai si Hangzhou, iar durata calatoriei sa fie de 20 de minute. Ulterior, linia ar putea fi prelungita cu inca 150 km pana la Ningbo.

 Oficialii chinezi au declarat ca aceste trenuri cu levitatie magnetica ar putea fi un mijloc de transport mai rapid decat avionul, chiar si pe distante mai mari de 1000 km. Inconvenientul proiectului sunt costurile de constructie a caii de rulare, ce pot ajunge la 150 milioane de dolari/km, ceea ce ridica o mare problema in amortizarea investitiei, dar si costurile energetice rezultate ca urmare a vitezei de rulare.

 In Japonia se construieste cea mai lunga linie pentru trenurile Maglev, de 280 km, intre Tokyo si Nagaya, care ar trebui finalizata pana in 2027, iar durata calatoriei va fi de numai 40 de minute. Desi linii de Maglev au fost deschise in Germania si Anglia (inchise ulterior), in prezent trenuri cu levitatie magnetica ruleaza in China, Coreea de Sud si Japonia.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU

ShareTweet
Articolul precedent

Trenul Maglev

Urmatorul Articol

Ten stralucitor

Articole Similare

Glob

Hiperimunitate la serpi

30 iunie 2025

Tim Friede avea moralul la pamânt dupa atacurile teroriste din 11 septembrie...

Glob

Pariu „nebunesc”

23 iunie 2025

Construirea unei capele romanice, a unui claustru si, apoi, a unei mari...

Glob

Pâine straveche

16 iunie 2025

O pâine a carei vechime a fost estimata la aproximativ 5.000 de...

Glob

De ce dintii umani sunt sensibili la frig si la durere?

9 iunie 2025

Poate pentru ca ei sunt mostenirea unor organe senzoriale care aveau, la...

Glob

Copiii, rol esential în societatile preistorice

2 iunie 2025

Un nou studiu realizat de o echipa de cercetatori israelieni a ajuns...

Glob

Tortilla conservata fara refrigerare

26 mai 2025

Aplecata peste un microscop, cercetatoarea Raquel Gomez priveste microorganismele care permit conservarea...

Urmatorul Articol

Ten stralucitor

Supa cu zarzavat

Grupul operativ OZN

Comentarii

Articole Noi

Astazi in istorie

26 iunie 363 d.Hr. – Moartea împaratului roman Iulian Apostatul

30 iunie 2025

În vara anului 363 e.n., împaratul Flavius Claudius Iulianus, cunoscut în istoriografia...

Citeste mai departe
Blitz

Malefici, dar geniali

30 iunie 2025

În filme, din punct de vedere al inteligentei, victimele ocupa de cele...

Citeste mai departe
Blitz

Sezatoare traditionala

30 iunie 2025

Muzeul „Vasile Pârvan” Bârlad (Str. Vasile Pârvan, Nr. 1) organizeaza pe 28...

Citeste mai departe
Consultatii fara plata

Rujeola, o boala cu potential letal

30 iunie 2025

Cunoscuta ca una dintre infectiile virale relativ frecvente în copilarie, în primul...

Citeste mai departe
Femina Club

Leac redutabil

30 iunie 2025

Suparatoarea acnee are în propolis un remediu valoros. S-a demonstrat ca propolisul...

Citeste mai departe
Femina Club

Ostropel cu aripioare

30 iunie 2025

1 kg aripioare, 125 ml ulei, 2 cepe, 1 morcov, o jumatate...

Citeste mai departe
  • Contact
  • Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.