• Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
magazin
Abonamente
Nici un rezultat
Toate rezultatele
joi, 10 iulie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele
joi, 10 iulie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Prima pagină » Siegfried Marcus, inventatorul uitat al automobilului

Siegfried Marcus, inventatorul uitat al automobilului

17 iunie 2024
in Istorii, Istorii uitate
A A

Un nume care este adesea trecut cu vederea atunci când vorbim despre istoria automobilelor este Siegfried Marcus, un inventator de pionierat care a construit si a operat un vehicul rutier propulsat de un motor pe benzina în patru timpi cu aproximativ zece ani înainte ca Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach si Carl Benz sa dea viata primelor automobile practice.

Faptul ca el era evreu a împiedicat cuvenita recunoastere de catre autoritatile germane ale vremii. Siegfried Marcus s-a nascut pe 18 septembrie 1833, într-o familie de evrei din Malchin, la nord-vest de Berlin.

La vârsta de 12 ani, a început sa lucreze ca ucenic mecanic. Cinci ani mai târziu, s-a alaturat unei companii de inginerie care construia linii telegrafice. La vârsta de 19 ani, s-a mutat la Viena, capitala Imperiului Austriac, si a început sa lucreze ca tehnician la Institutul de Fizica al Scolii de Medicina.

În 1860 a deschis o fabrica de echipamente mecanice si electrice, pe care a condus-o pâna la sfârsitul vietii sale. Geniul inventiv al lui Marcus i-a asigurat 131 de brevete în 16 tari, cuprinzând inovatii precum lampa electrica, sistemul de aprindere magnetica si o masina de sablare.

A instalat primul clopot electric în dormitorul împaratesei Elisabeta si si-a asumat rolul de profesor de fizica al nefericitului print mostenitor Rudolf. În jurul anului 1860, Marcus s-a apucat de construirea primului sau vehicul autopropulsat. La acea vreme, regiunea austriaca Galitia începuse sa produca petrol. Din acest proces de rafinare au aparut kerosenul, uleiul de lubrifiere si un produs secundar accidental: benzina. Marcus a început sa experimenteze cu benzina, descoperind ca, atunci când este dispersata fin în aer, benzina poate fi aprinsa cu scântei, generând energie exploziva.

Aceasta descoperire a dus la crearea primului carburator din lume, pe care el l-a brevetat în 1864. Pentru a realiza primul sau autovehicul, Marcus a atasat un motor cu combustie interna în doi timpi, pe benzina, la un carucior rudimentar cu patru roti. Masina trebuia pornita prin ridicarea celor doua roti din spate de la sol si prin rotirea lor manuala. Dupa ce era gata de rulare, vehiculul era coborât si pornea.

Cel de-al doilea automobil a fost un punct de reper, având un motor cu patru timpi, alimentat cu benzina, un carburator cu un design nou si aprinderea sa magnetica. Masina atingea o viteza maxima de 16 km/h. Modelele ulterioare au fost perfectionate, încorporând mecanisme de directie, frâne, ambreiaje si alte caracteristici esentiale. Al doilea automobil al sau a ramas intact, fiind expus azi la Muzeul Tehnic din Viena.

În 1898, Marcus s-a stins din viata, lasând în urma o mostenire care l-a pozitionat cândva ca fiind creatorul incontestabil al automobilului.

În iulie 1940, Ministerul german al Propagandei a trimis o scrisoare directorilor de la Daimler-Benz-A.G. din Stuttgart, comunicând ca editorii celor mai importante doua enciclopedii germane, Meyers Lexikon si Grosse Brockhaus, au primit ordin sa elimine numele lui Siegfried Marcus si sa îl înlocuiasca cu cel al lui Gottlieb Damiler si Carl Benz ca inventatori ai automobilului.

Regimul nazist a ordonat distrugerea automobilului original Marcus, expus atunci cu mândrie la Clubul Automobilistic Vienez. Din fericire, câtiva membri vigilenti si sensibili ai Muzeului Vienez pentru Comert si Industrie au avut initiativa de a zidi masina în pivnita institutiei, pretinzând apoi ca de fapt au distrus-o.

Datorita acestei initiative curajoase, automobilul a supravietuit. Dupa razboi s-au depus eforturi pentru a-i reda lui Marcus locul cuvenit în istoria tehnologiei. În 1949, inventatorul Mario Petrucci a militat pentru ca un monument, care fusese îndepartat în perioada nazista, sa fie ridicat din nou în cinstea lui Siegfried Marcus, în cimitirul central din Viena.

GABRIEL TUDOR

ShareTweet
Articolul precedent

„Motorul” dezvoltarii civilizatiei umane

Urmatorul Articol

Horoscopul saptamanii: 17-23 iunie 2024

Articole Similare

Istorii

Povestea unei statui controversate – „Hristos din adâncuri”

7 iulie 2025

În adâncurile linistite ale Marii Ligurice, în apropiere de coasta orasului San...

Istorii

Neverosimilul meci de sah

30 iunie 2025

În vara anului 1924, în inima fostului Imperiu Tarist transformat în tânara...

Istorii

Sakae Oba, „vulpea din Saipan”

23 iunie 2025

Fidelitatea si obedienta militarilor japonezi care au luptat în cel de-al Doilea...

Istorii

Statuia judecata pentru crima

16 iunie 2025

În lumea Greciei antice, justitia nu se oprea doar asupra oamenilor: uneori...

Istorii

Pham Xuan An, maestrul spionajului vietnamez

9 iunie 2025

Una dintre cele mai fascinante si enigmatice figuri ale Razboiului din Vietnam,...

Istorii

Audie Murphy, cel mai decorat soldat american

2 iunie 2025

Audie Leon Murphy s-a nascut pe 20 iunie 1925, în Kingston, Texas,...

Urmatorul Articol

Horoscopul saptamanii: 17-23 iunie 2024

Carne de porc în sos de rosii

Baile aromate

Comentarii

Articole Noi

Astazi in istorie

3 iulie 1423 – S-a nascut regele Ludovic al XI-lea al Frantei

7 iulie 2025

Supranumit „Regele Paianjen” pentru firea sa vicleana si reteaua de aliante si...

Citeste mai departe
Blitz

„Schema feniciana” – o comedie neagra pentru zile albe

7 iulie 2025

Cunoscutul, dar si controversatul regizor Wes Anderson revine în atentia publicului cu...

Citeste mai departe
Blitz

Colectie vestimentara

7 iulie 2025

Expozitia ROYAL, care include lucrari inspirate din viata si activitatea Reginei Maria,...

Citeste mai departe
Consultatii fara plata

Sa întelegem acneea

7 iulie 2025

În general, la un nivel precar de informare si de educatie sanitara,...

Citeste mai departe
Femina Club

Remedii simple

7 iulie 2025

Mai ales vara, multe femei se plâng de senzatia de picioare obosite...

Citeste mai departe
Femina Club

Telina cu sos de smântâna

7 iulie 2025

1,5 kg telina, 50 g unt, 50 g faina, o cana lapte,...

Citeste mai departe
  • Contact
  • Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.