• Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
magazin
Abonamente
Nici un rezultat
Toate rezultatele
vineri, 4 iulie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele
vineri, 4 iulie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Prima pagină » Cel mai mare vas de croaziera – o catastrofa ecologica?

Cel mai mare vas de croaziera – o catastrofa ecologica?

5 decembrie 2022
in Glob
A A

Megalomania – acea rupere de realitatea cotidiana, considerata si o tulburare psihica definita prin iluzii de grandoare si putere – se poate manifesta la toate nivelurile si in orice domeniu.

 In ultimele decenii, are loc o „competitie” globala, nedeclarata, intre constructorii de pacheboturi si armatori, in sensul realizarii celei mai impunatoare nave de croaziera. Exista asemenea „fortarete” acvatice absolut uluitoare, dar din pacate ele au fost insotite si de catastrofe comparabile cu tragedia Titanicului.

 Compania americano-norvegiana Royal Caribbean International a anuntat recent viitoarea lansare la apa a „celui mai mare pachebot din lume”, botezat „Icon of the Seas” („Icoana Marilor”).

 Proiect pentru a crea cea mai buna croaziera din lume, viitorul vas va concura cu orice tip de vacanta din lume oferind o cascada de 17 metri, cel mai mare aquaparc de pe mare si propriul parc recreational.

 Intr-un moment cand ecologia reprezinta un subiect major, chiar vital pentru intreaga planeta, acest veritabil „monstru” marin artificial pare ca sfideaza fara scrupule orice regula, in favoarea… recordurilor.

 Are opt cartiere (cu locuri de mancare si divertisment), un parc acvatic gigantic, 7 piscine, zona verde, 20 de poduri, peste 2.000 de cabine, iar la lungimea de 365 de metri si greutatea de 250.000 de tone, este mai mare si mai greu decat Turnul Eiffel.

 Cazarea propune o oferta de 28 de categorii diferite, iar oferta de top consta intr-o vila interioara de trei etaje cu propriul gard si cutie postala la intrare. Construit in Finlanda la finele anului trecut, „Icon of the Seas” isi va incepe croazierele in ianuarie 2024.

 In fata consecintelor legate de mediu ce pot fi generate de navigatia pachebotului, compania a tinut sa asigure publicul ca acesta va naviga cu gaz natural lichefiat (GNL), descris ca mai putin poluant decat alti combustibili fosili. Numai ca GNL nu reprezinta o energie verde.

 Cercetatorul american Robert Howarth, specialist in clima, a explicat ca exploatarea acestui gaz este o catastrofa ecologica: pentru a fi disponibil sub forma lichida, el sufera transformari ce implica uriase costuri pentru planeta.

 Studiile arata ca emite in medie de 2,5 ori mai mult CO2 decat gazul de gazoduct si are o amprenta de carbon (emisiile totale de gaze cu efect de sera) cu cel putin 20% mai mare decat cea a carbonului, energia fosila cea mai poluanta de pe planeta.

ADRIAN-NICOLAE POPESCU

ShareTweet
Articolul precedent

Cel mai mare vas de croaziera – o catastrofa ecologica?

Urmatorul Articol

Tratament valoros

Articole Similare

Glob

Hiperimunitate la serpi

30 iunie 2025

Tim Friede avea moralul la pamânt dupa atacurile teroriste din 11 septembrie...

Glob

Pariu „nebunesc”

23 iunie 2025

Construirea unei capele romanice, a unui claustru si, apoi, a unei mari...

Glob

Pâine straveche

16 iunie 2025

O pâine a carei vechime a fost estimata la aproximativ 5.000 de...

Glob

De ce dintii umani sunt sensibili la frig si la durere?

9 iunie 2025

Poate pentru ca ei sunt mostenirea unor organe senzoriale care aveau, la...

Glob

Copiii, rol esential în societatile preistorice

2 iunie 2025

Un nou studiu realizat de o echipa de cercetatori israelieni a ajuns...

Glob

Tortilla conservata fara refrigerare

26 mai 2025

Aplecata peste un microscop, cercetatoarea Raquel Gomez priveste microorganismele care permit conservarea...

Urmatorul Articol

Tratament valoros

Cartofi cu ciuperci la tigaie

Dovezi si opinii de neignorat

Comentarii

Articole Noi

Astazi in istorie

26 iunie 363 d.Hr. – Moartea împaratului roman Iulian Apostatul

30 iunie 2025

În vara anului 363 e.n., împaratul Flavius Claudius Iulianus, cunoscut în istoriografia...

Citeste mai departe
Blitz

Malefici, dar geniali

30 iunie 2025

În filme, din punct de vedere al inteligentei, victimele ocupa de cele...

Citeste mai departe
Blitz

Sezatoare traditionala

30 iunie 2025

Muzeul „Vasile Pârvan” Bârlad (Str. Vasile Pârvan, Nr. 1) organizeaza pe 28...

Citeste mai departe
Consultatii fara plata

Rujeola, o boala cu potential letal

30 iunie 2025

Cunoscuta ca una dintre infectiile virale relativ frecvente în copilarie, în primul...

Citeste mai departe
Femina Club

Leac redutabil

30 iunie 2025

Suparatoarea acnee are în propolis un remediu valoros. S-a demonstrat ca propolisul...

Citeste mai departe
Femina Club

Ostropel cu aripioare

30 iunie 2025

1 kg aripioare, 125 ml ulei, 2 cepe, 1 morcov, o jumatate...

Citeste mai departe
  • Contact
  • Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.