Creata în 1959, papusa Barbie împlineste anul acesta 40 de ani
Cu aspectul ei de top model, a devenit un star mondial care a rivalizat cu adevaratele stele de cinema.
S-a vândut în peste 1 miliard de exemplare
Puse cap la cap, ar forma un sirag care ar putea înconjura Terra de 10 ori
În 1987, Barbie a obtinut Doty Award , un fel de premiu Oscar pentru cea mai frumoasa papusa.
Creata în 1959, papusa Barbie împlineste anul acesta 40 de ani
Cu aspectul ei de top model, a devenit un star mondial care a rivalizat cu adevaratele stele de cinema.
S-a vândut în peste 1 miliard de exemplare
Puse cap la cap, ar forma un sirag care ar putea înconjura Terra de 10 ori
În 1987, Barbie a obtinut Doty Award , un fel de premiu Oscar pentru cea mai frumoasa papusa.
Cum s-a nascut o stea Era în vara anului 1956 când Ruth Handler, unul dintre membrii fondatori ai societatii americane Mattel, plimbându-se pe frumoasele strazi din Lucerne (Elvetia) a descoperit într-o vitrina cheia unei adevarate comori; de fapt o papusa, o chema Lilli si arata cu totul altfel decât papusile dintotdeauna, deci nu avea chip de bebelus sau de fetita bucalata, ci un trup de adolescenta-femeie, cu bust bine conturat, buze senzuale, par lung si blond, legat în coada de cal. A aflat ca Lilli era cumparata nu doar de parinti pentru copiii lor, ci si de barbati pentru a oferi-o cadou sotiilor sau iubitelor lor. Ruth avusese ideea de a lansa pe piata americana o papusa cu înfatisare si silueta de adult, asa ca Lilli i s-a parut incredibil de… „pe gustul ei”. S-a întors în California si, împreuna cu sotul ei, Elliot, a facut toate demersurile posibile si imposibile pentru a cumpara dreptul de a… „naste” copii ale papusii Lilli pentru America. Afacerea s-a încheiat, iar Ruth a lansat comanda în Japonia, nu înainte de a aduce câteva modificari originalului. Cu ajutorul unui macheur de la Hollywood, Lilli a capatat un look nou, mai putin sofisticat, astfel încât chipul ei sa devina mai surâzator. Totodata, Ruth Handler s-a ocupat de lansarea cu mare pompa a produsului pe piata americana; în varianta de peste Ocean, Lilli avea sa poarte alt nume, Barbie, diminutivul de la Barbara, prenumele fiicei mai mari din familia Handler. În iarna anului 1959, Barbie era pregatita sa intre în lume. Esec si succes Prima aparitie în public a papusii Barbie a fost prilejuita de Salonul de jucarii de la New York, care a detinut exclusivitate asupra produsului. Din nefericire, succesul n-a fost pe masura asteptarilor. Cumparatorii au considerat-o mult prea provocatoare si au cam ocolit-o. Dar Barbie n-a cedat nervos. A asteptat vara, când si-a pus în valoare întreg arsenalul de seductie. Îmbracata în tinuta de plaja, a poposit în buticurile californiene, sperând ca va fi remarcata si ca se va bucura de mai multa simpatie. În câteva luni, s-au cumparat 350000 de papusi Barbie. Portile spre o cariera de mare vedeta fusesera deschise. Barbie avea sa cucereasca tarile din întreaga lume, astronautii au luat-o cu ei pe Luna, artistul Andy Warhol, prin intermediul operei sale, i-a facut intrarea în Muzeul de arta moderna din New York, în timp ce Parisul i-a rezervat un loc de cinste în Muzeul figurilor de ceara Grévin. Controversata, ca orice vedeta În ciuda succesului ei fulminant, Barbie a fost si este înca tinta a numeroase controverse. Unii o considera întruchiparea femeii libere, independente, care poate exista si în absenta barbatilor. Altii vad în ea femeia-obiect, preocupata doar de impecabilul ei aspect exterior, pozând într-un ideal feminin destul de discutabil. Barbie mai sugereaza, dupa unele pareri, ideea unui amestec neclar de adolescenta si femeie, fara nici o sansa de a se maturiza afectiv sau fizic. Dintr-un anumit punct de vedere, s-ar putea sa fie adevarat, de vreme ce, la 40 de ani, Barbie nu are… nici un rid, cu o silueta demna de invidiat.
„Alba ca Zapada”, o poveste cu final neasteptat
Remake-ul realizat recent de studiourile Disney dupa basmul clasic Alba ca Zapada...
Comentarii