• Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
magazin
Abonamente
Nici un rezultat
Toate rezultatele
joi, 16 octombrie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele
joi, 16 octombrie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Prima pagină » Cannes 2002

Cannes 2002

6 iunie 2002
in Blitz
A A

      Palmares –
          Palme D'Or – "Le Pianiste" de Roman Polanski (Polonia/Franta)
          Marele premiu – "L'homme sans passé" de Aki Kaurismäki (Finlanda)
          Premiul de interpretare feminina: Kati Outinen – "L'homme sans passé"
          Premiul de interpretare masculina: Olivier Gourmet – "Le fils" de Luc si Jean-Pierre Dardenne (Belgia)
          Premiul pentru regie: Im Kwon-Taek – "Ivre de femmes et de peinture" (Coreea de Sud) si Paul Thomas Anderson – "Punch-Drunk Love" (SUA)
          Premiul pentru scenariu: Paul Laverty – "Sweet Sixteen" de Ken Loach (Anglia)
          Premiul special al juriului: "Intervention divine" de Elia Suleiman (Palestina)
          Premiul "A 55-a Aniversare": "Bowling for Columbine" de Michael Moore (SUA)
          Caméra d'Or: "Bord de Mer" de Julie Lopes-Curval (Franta)
          Mentiune speciala: "Japon" de Carlos Reygadas (Mexic)(Informatii despre Festival, in numarul viitor)
          
          Barbie a ramas orfana
          
          Chiar daca papusa Barbie nu este o vedeta de cinema în carne si oase, chiar daca nu a jucat în filme ca o actrita, tot are statut de star international cu milioane si milioane de fani. Ca admiratorii ei sunt mai mult copii se stie, dar la fel de adevarat este ca nu putine sunt si actritele care ar da (sau au dat) orice pentru a arata ca Barbie.

          Cannes 2002
          
          Palmares –
          Palme D'Or – "Le Pianiste" de Roman Polanski (Polonia/Franta)
          Marele premiu – "L'homme sans passé" de Aki Kaurismäki (Finlanda)
          Premiul de interpretare feminina: Kati Outinen – "L'homme sans passé"
          Premiul de interpretare masculina: Olivier Gourmet – "Le fils" de Luc si Jean-Pierre Dardenne (Belgia)
          Premiul pentru regie: Im Kwon-Taek – "Ivre de femmes et de peinture" (Coreea de Sud) si Paul Thomas Anderson – "Punch-Drunk Love" (SUA)
          Premiul pentru scenariu: Paul Laverty – "Sweet Sixteen" de Ken Loach (Anglia)
          Premiul special al juriului: "Intervention divine" de Elia Suleiman (Palestina)
          Premiul "A 55-a Aniversare": "Bowling for Columbine" de Michael Moore (SUA)
          Caméra d'Or: "Bord de Mer" de Julie Lopes-Curval (Franta)
          Mentiune speciala: "Japon" de Carlos Reygadas (Mexic)(Informatii despre Festival, in numarul viitor)
          
          Barbie a ramas orfana
          
          Chiar daca papusa Barbie nu este o vedeta de cinema în carne si oase, chiar daca nu a jucat în filme ca o actrita, tot are statut de star international cu milioane si milioane de fani. Ca admiratorii ei sunt mai mult copii se stie, dar la fel de adevarat este ca nu putine sunt si actritele care ar da (sau au dat) orice pentru a arata ca Barbie. E suficient sa ne amintim de Pamela Anderson…
          Desi Barbie nu mai e acum la vârsta tineretii, ea ramâne tot un "copil" rasfatat de milioanele de fetite în rol de mamici, care o îngrijesc, o hranesc, o plimba, îi schimba hainutele si îi tot cumpara accesorii pentru a fi în pas cu moda… Doar adevarata mama a papusii Barbie, Ruth Handler – creatoarea ei, a parasit-o; a decedat la sfârsitul lunii aprilie, la vârsta de 85 de ani.
          Ruth Handler este co-fondatoarea celei mai mari fabrici de jucarii din lume, Mattel. În 1959 ea revolutiona industria de jucarii creând papusa Barbie (botezata dupa numele fiicei ei), cu totul altfel decât clasicele papusi de pâna atunci. Barbie era departe de bebelusul de altadata, ea avea bust provocator, talie de viespe, picioare interminabile si efilate, parul lung, exact ca o domnisoara… Initial a fost privita ca o ciudatenie, dar repede-repede a facut furori.
          Potrivit publicatiei "Los Angeles Time", de-a lungul anilor s-au vândut în peste 150 de tari din întreaga lume peste 1 miliard de papusi, Barbie devenind jucaria cea mai vânduta de pe planeta si totodata un simbol cultural, adesea criticata însa de reprezentantele miscarii feministe, care-i reprosau tinerei cu parul blond ca alimenteaza doar aspiratia catre un anumit gen de frumusete fizica si nimic mai mult. Asa se face ca firma producatoare – Mattel – foarte receptiva la criticile de orice fel la adresa "odorului" lor au creat în ultimii ani si o Barbie-medic, alta astronaut sau politist, ba chiar si o candidata la presedintia Statelor Unite. Adica tinere instruite, care îsi fac o cariera si lupta pentru ea… Dupa cum marturisea "mama" ei într-o carte autobiografica aparuta în 1994, Ruth Handler a vazut de la bun început în Barbie nu doar o papusa, nu doar o jucarie, ci un simbol al manierei de a cuceri puterea: "Pentru mine Barbie a reprezentat dintotdeauna femeia care are posibilitatea de a alege".
          Nascuta cu numele Ruth Mosko, Ruth Handler a fost cel mai mic copil dintr-o familie de polonezi cu zece copii, emigranti în Statele Unite. Împreuna cu sotul ei si designerul Harold Mattson, ea a creat în 1945 firma Mattel, un nume compus din "Matt" (de la Mattson) si "El" (de la Elliot). Societatea, care fabrica initial casute pentru papusi si alte mici articole-jucarii, îsi desfasura activitatea într-un garaj, dar foarte rapid dupa nasterea lui Barbie s-a extins, construindu-si un renume de nivel mondial.
          
          "Femeia fatala" a lui Brian De Palma
          
          Celebrul regizor Brian De Palma, realizatorul nu mai putin faimoaselor productii "Scarface", "Incoruptibilii" sau "Misiune imposibila", vine acum pe ecrane cu… "Femeia fatala", un thriller al carui personaj central este Laura, o "creatura" plina de farmec, hotarâta si capabila sa-si foloseasca puterea de seductie pentru a manipula si zapaci barbatii, astfel încât ea sa-si atinga scopurile.
          Pentru a da nastere acestui personaj, regizorul american a gasit potrivit sa aleaga nu o actrita de profesie, ci un top model, manechinul Rebecca Romijn-Stamos, o tânara a carei aparitie fizica etalata fara complexe (si haine) taie respiratia spectatorului înca de la începutul filmului; totodata ea este foarte talentata în metamorfozarea stilului si identitatii, cameleonica asadar, dar fara exceptie sub semnul maleficului. Totul porneste de la un hold-up spectaculos în timpul unui Festival de la Cannes, mai exact în toaleta palatului în care se desfasoara fastuoasa ceremonie. Profitând de o scena… torida, Laura o "despovareaza" progresiv pe o tânara actrita (Rie Rasmussen) de o bijuterie cu forma de sarpe, estimata ca valoare în jurul sumei de 10 milioane de dolari. O bijuterie… ce nu putea fi împartita, asa ca Laura cea lipsita de scrupule dispare cu comoara, parasindu-si complicii. Sapte ani mai târziu, Laura revine la Paris, desigur sub o alta identitate, ca sotie a ambasadorului american (Peter Coyote) în Franta. Pare o femeie normala, cu un singur capriciu: sa nu fie fotografiata. Un ex-paparazzi, devenit între timp artist, e vorba de Antonio Banderas, încearca sa-i întinda o capcana. Intrigat de personalitatea femeii, el o urmeaza ca o umbra si vede ca în Place de la Pigalle sotia ambasadorului îsi cumpara un revolver… Nu-i o surpriza pentru nimeni ca se îndragosteste de ea, dar, ca în povesti, el este primul care cade în propria-i capcana. Treptat, se închide în el, într-un soi de cosmar în care realitatea nu mai reuseste întotdeauna sa aiba un sens concret, uneori amestecându-se cu fantezia. Singurul dusman definit în toata afacerea asta confuza este unul dintre fostii complici ai Laurei, decis sa-si asume orice risc numai sa recupereze obiectul furat.
          Sub conducerea unei mâini sigure de maestru, evident ca imaginile sunt lucrate pâna la cel mai mic detaliu, cu finete, dar cu grija ca spectatorul, dincolo de povestea de iubire în sine, sa nu reuseasca sa anticipeze nimic din poveste. Ca element regizoral propriu, Brian De Palma foloseste de mai multe ori aceleasi scene în scenarii diferite, facând astfel apel la memoria vizuala a spectatorului. Tehnica iluminarii, a folosirii luminii în general, pare a fi inspirata din filmele de demult, alb-negru, a thriller-elor hollywoodiene din anii 40-50. Iar figura femeii fatale, a Rebeccai Romijn-Stamos, evoca personajele feminine din filmele lui Hitchcock. Exista o secventa care, desi pare a fi parte din reteta actuala a filmelor americane – e vorba de un strip-tease – are întelesuri subtile în cadrul întregii povesti.
          

ShareTweet
Articolul precedent

Rosii umplute cu conopida

Urmatorul Articol

Rapoarte diplomatice din Bucuresti (1937-1939)

Articole Similare

Blitz

Cele mai palpitante filme despre supravietuire

15 octombrie 2025

Filmele de supravietuire au fascinat dintotdeauna publicul prin povestiri intense despre lupta...

Blitz

Obiecte cu poveste

15 octombrie 2025

O parte esentiala a patrimoniului etnografic, teascurile pentru presat struguri vor putea...

Blitz

Filme impresionante despre razboiul din Vietnam

6 octombrie 2025

Razboiul din Vietnam a fost unul dintre cele mai controversate si traumatice...

Blitz

Magia din spatele ecranului: cele mai impresionante decoruri

29 septembrie 2025

Hollywood-ul este faimos nu doar pentru actorii sai celebri sau pentru povestile...

Blitz

Nocturna bibliotecilor 2025

29 septembrie 2025

Expozitii cu vânzare, ateliere de creatie, tururi ghidate, sesiuni de lectura, degustari...

Blitz

Roluri demne de Oscar, pe micul ecran

23 septembrie 2025

În vremurile de glorie ale Hollywood-ului, exista o linie clara si bine...

Urmatorul Articol

Rapoarte diplomatice din Bucuresti (1937-1939)

O stiinta condamnata la neliniste

SFIDARILE PARAPSIHOLOGIEI

Comentarii

Articole Noi

Astazi in istorie

9 octombrie 1859 – S-a nascut Alfred Dreyfus, victima celei mai mari erori judiciare

15 octombrie 2025

Alfred Dreyfus a fost un ofiter francez de origine evreiasca, cunoscut în...

Citeste mai departe
Consultatii fara plata

Când „dulcele” devine amar

15 octombrie 2025

Atrasi de produsele comestibile cu gust dulce, copiii fiind cei mai rasfatati...

Citeste mai departe
Femina Club

In atentie decolteul si gâtul

15 octombrie 2025

Preocupate excesiv de aspectul obrazului, uitam adesea ca decolteul si gâtul au...

Citeste mai departe
Femina Club

Telina cu ciuperci

15 octombrie 2025

3 teline mari, 5 linguri unt, 10 ciuperci, o ceapa, o lingura...

Citeste mai departe
Horoscop

Horoscopul saptamanii: 13-19 octombrie 2025

15 octombrie 2025

BERBEC 21.03-20.04: In aceasta perioada aveti sansa de a clarifica si explica...

Citeste mai departe
Istorii

Asediul Spartei din anul 272 î.Hr.

15 octombrie 2025

Sparta, orasul razboinicilor fara ziduri, ramâne o emblema a curajului si disciplinei...

Citeste mai departe
  • Contact
  • Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.