Asa cum scriam saptamâna trecuta, pe 13 noiembrie 2024, subcomitetele de securitate cibernetica, tehnologie informationala si inovare guvernamentala si de securitate nationala ale Comisiei pentru Supraveghere si Responsabilitate a Camerei Reprezentantilor din SUA au convocat o audiere comuna intitulata „Fenomene anomale neidentificate (UAP): expunerea adevarului”. Ea a fost a doua audiere din Camera privind UAP în ultimii doi ani.
Reactiile au fost variate si în mod semnificativ mai critice în comparatie cu prima audiere. Criticii au descris audierea ca fiind prost organizata, grabita si lipsita de impact. Marturiile au fost limitate de juramintele de pastrare a secretului si de etica jurnalistica, care limiteaza dezvaluirile publice detaliate. Observatorii au evidentiat o participare scazuta a parlamentarilor – care a si scazut treptat pe parcursul audierii, interogarea slaba si absenta dovezilor convingatoare. Multi au criticat dependenta de relatarile second-hand si au cerut citarea persoanelor care au cunostinte directe. În general, criticii au facut paralele cu audierile anterioare din 2023 si de la sfârsitul anilor 1960, care, în mod similar, nu au reusit sa produca rezultate semnificative. În plus, reprezentantul Glenn Grothman a declarat la începutul audierii ca nicio agentie guvernamentala din SUA nu a confirmat înca afirmatiile lui David Grusch prezentate în timpul audierii UAP din iulie 2023. Criticii au valorificat acest punct, sustinând ca absenta dovezilor coroborate care sa sustina afirmatiile lui Grusch slabeste fundatia pentru discutii serioase ulterioare pe acest subiect, punând la îndoiala credibilitatea acesteia.
Declaratiile martorilor
Ufologul belgian Andre Skondras apreciaza ca, totusi, aceasta audiere, alaturi de cele anterioare, ramâne semnificativa si necesara. Discutiile de felul acesta fac parte dintr-un proces gradual care necesita timp pentru a se desfasura. Desi progresul poate parea lent, pare sa fie constant. Marturiile martorilor, prezentate în timpul acestor audieri, sunt acum oficial parte din documentele istorice si ale Congresului – o piatra de hotar notabila si un pas pozitiv înainte. În ciuda criticilor cu privire la lipsa unor progrese imediate sau a dovezilor concludente, aceste audieri îndeplinesc functii cheie. Ele asigura ca subiectul UAP este luat în serios si creeaza o baza pentru explorari ulterioare. Facând parte din înregistrarea istorica, aceste marturii pot servi mai târziu ca referinte cruciale pentru tragerea la raspundere a persoanelor sau institutiilor. În plus, audierile genereaza interes si seriozitate publica, încurajând sa se prezinte mai multi avertizori si martori credibili. Schimbarile institutionale si societale, în special în domeniile care implica secretul si securitatea nationala, tind sa se miste încet. Audieri ca acestea fac parte din temelia pentru responsabilitatea si transparenta pe termen lung. Progresul poate fi lent, dar aceasta abordare metodica este necesara pentru a naviga în straturile complexe de secret, securitate nationala si interes public din jurul UAP.
Criticii s-au grabit sa sublinieze aspectele audierii UAP care le sustin scepticismul, trecând în mod convenabil cu vederea alte puncte cheie. De exemplu, declaratiile de deschidere ale reprezentantului Glenn Grothman, în special în ceea ce priveste afirmatiile lui David Grusch, au fost evidentiate în mod proeminent pentru a minimiza semnificatia audierii. În acelasi timp, acesti critici au ignorat în mare masura preocuparile exprimate de reprezentantii Nancy Mace si Jared Moskowitz în declaratiile lor de deschidere. Mace s-a referit la respingeri din partea persoanelor care s-au opus tinerii audierii, invocând temerile legate de ceea ce ar putea fi dezvaluit. Ea a criticat, de asemenea, AARO pentru lipsa de transparenta, mentionând ca pâna si bugetul sau este ascuns controlului public. „Daca nu este nimic acolo”, a întrebat Mace, „de ce cheltuim bani pe asta? Si cât de mult? De ce e secret?”. În mod similar, Moskowitz a mentionat rezistenta cu care s-a confruntat din partea persoanelor care nu au dorit ca audierea sa continue sau au dorit restrictii la întrebarile adresate martorilor. Aceste declaratii dezvaluie o lupta mai ampla pentru responsabilitate si transparenta pe care criticii o minimizeaza adesea în favoarea elementelor care se potrivesc naratiunii lor. Impulsul pentru dezvaluirea publica, asa cum a sustinut de Mace si Moskowitz, reflecta preocuparile nerezolvate cu privire la secret si barierele institutionale în calea transparentei depline.
Ar trebui, de asemenea, retinuta declaratia recenta a reprezentantului Glenn Grothman privind sprijinul pentru cresterea transparentei în chestiuni legate de UAP, pledând pentru declasificarea documentelor militare la termene mai scurte decât standardul actual de 25 de ani. Pozitia sa subliniaza dreptul publicului de a cunoaste si abordeaza preocuparile de lunga durata cu privire la secretul guvernamental din jurul UAP. De asemenea, se sustine ca declaratia lui Grothman, care a citat lipsa de coroborare a agentiei pentru afirmatiile lui David Grusch, este incompleta fara ca Grusch sa fie audiat într-un cadru clasificat. Rapoartele sugereaza ca Congresul nu a aranjat înca un asemenea briefing pentru Grusch, ceea ce înseamna ca marturia lui ramâne neverificata conform protocoalelor de securitate adecvate. Conform marturiei sale din 2022, David Grusch a petrecut aproximativ 11,5 pâna la 12 ore în sesiuni clasificate cu membrii personalului Congresului si echipele lor juridice atât din Camera, cât si din Senat. Acest fapt trebuia sa fie mentionat sau abordat. Desi Grusch a recunoscut ca are cunostinte de prima mâna suplimentare, el a remarcat ca sunt înca în curs procesele de autorizare de securitate, înainte de a le putea împartasi public. El a facilitat, de asemenea, interactiunile directe între acesti indivizi si membrii Congresului, ceea ce a contribuit la cresterea încrederii în masuri precum legislatia dedicata dezvaluirii UAP.
Exista forte care sunt mai puternice
Câtiva ufologi din asociatia ICER apreciau ca au fost dezamagiti, mai ales de prestatia lui Luis Elizondo, care a avut o ocazie unica sa prezinte ceea ce stie. Dar el este, din pacate, înca legat de numeroase secrete pe care nu are voie sa le dezvaluie. Cele mai interesante afirmatii ale sale au fost ca a recunoscut ca au fost recuperate materiale de la obiecte de origine non-umana, ca au existat persoane ranite si ca s-a încercat inginerie inversa. A fost interesant pentru publicul larg. Nu atât pentru ufologi care stiu mai multe si se asteptau la mai mult.
Un punct pozitiv a fost ca dintre cei patru martori cheie: contraamiralul în retragere al Marinei americane Tim Gallaudet, fostul oficial al Departamentului Apararii Luis Elizondo, fostul administrator asociat al NASA Michael Gold si jurnalistul de investigatie independent Michael Shellenberger, care a raportat despre presupusele programe de recuperare a accidentelor UAP ale guvernului SUA, trei au spus ca cred ca UAP-urile sunt de origine non-umana. Numai Gold a spus ca nu stie.
Publicul în general, precum si congresmenii au auzit înca o data despre: existenta reala a echipamentelor si materialelor biologice de origine non-umana; detinerea de catre Guvernul SUA (USG) a celor de mai sus; ascunderea deliberata a informatiilor UAP, ceea ce este o înselaciune facuta de USG fata de public si Congres; implicarea contractantilor privati în problematica UAP; ca si despre faptul ca aceste nave pot opera si sub apa si ca, în orice caz, opereaza cu totala impunitate oriunde s-ar afla.
Unii cred ca diferitele considerente de amenintare potentiala de distragere a atentiei sunt probabil utilizate în cadrul unui plan convenit (între factiunile pro dezvaluire si antidezvaluire) pentru a ghida sau gestiona procesul de dezvaluire publica pâna când aspectele binevoitoare si evolutive vor fi lasate sa fie mentionate clar si deschis. Pozitiv si încurajator a fost ca membrii comitetului, mai ales reprezentanta Nancy Mace, au devenit mai convinsi ca exista forte care sunt mai puternice decât vocea Congresului. Urmeaza sa se vada daca acum Congresul va fi suficient de îndraznet pentru a reactiona.
Ufologul canadian Victor Viggiani afirma ca atitudinea „de extinctie” la care asistam la nivel global este expresia explicita a celor care doresc sa domine spectrul complet în toate domeniile afacerilor umane: razboi, control economic, control politic, superioritate militara, achizitie de resurse, si lista este nesfârsita. Acest lucru va deveni evident din punct de vedere geopolitic pe masura ce extrema-dreapta câstiga putere. Dupa parerea sa, SINGURA rezolvare este contactul cu civilizatii mult superioare, din afara lumii noastre.
DAN D. FARCAS
Comentarii