Centrul National pentru rapoarte OZN din SUA (NUFORC) a primit in mijlocul lunii noiembrie 2006 un raport al unui angajat al aeroportului O’Hare din Chicago, sustinand ca un obiect necunoscut a plutit pe data de 7 noiembrie, timp de cateva minute, deasupra aeroportului, dupa care a tasnit in sus, creand o „stranie” gaura in plafonul de nori. La inceput raportul a trecut aproape neobservat, fiind privit doar ca inca unul oarecare despre OZN-uri. Abia pe 1 ianuarie 2007 Jon Hilkevitch de la Chicago Tribune a scris un articol intitulat: Pe cer! O pasare? Un… avion? Un… OZN? S-a intamplat ca Peter Davenport, de la NUFORC ii relatase cazul ziaristului Hilkevitch, iar acesta a interogat mai multi angajati de la United Airlines, care i-au povestit ceea ce vazusera in acea zi.
Potrivit documentelor NUFORC, OZN-ul a fost vazut la 16:30, deasupra Portii C17, de un mecanic al United Airlines, care era in cabina de pilotaj al unui avion Boeing 777 pe care-l conducea la sol catre un hangar de intretinere. El si alti martori au declarat ca obiectul era gri inchis, si se vedea foarte clar intre nori. Obiectul nu facea zgomot, nu prezenta niciun fel de lumini, si putea fi de pana la 24 metri in diametru. Mecanicul a declarat „Eu tind sa judec stiintific deci nu vad de ce ar sta extraterestrii sa pluteasca deasupra unui aeroport aglomerat s…t Dar eu mai stiu ca ceea ce am vazut – si ce au vazut altii – se contura foarte clar si in mod hotarat nu era un aparat de zbor pamantean”.
El n-a fost singurul afirmand aceasta. S-a aflat ca peste o duzina de martori raportasera la momentul respectiv incidentul catre conducerea United Airlines. Totusi purtatorul de cuvant al companiei a negat ulterior ca ar avea cunostinta de asa ceva. Angajatii au devenit ingrijorati cand au constatat ca rapoartele lor nu sunt luate in serios. Ei s-au intrebat pe buna dreptate daca un obiect obisnuit, de pilda un balon meteorologic sau o iluzie optica se putea manifesta astfel.
Ulterior Administratia Aviatica Federala (FAA) a admis ca pe 7 noiembrie turnul de control al traficului aerian a primit un apel de la supervizorul United Airlines, cerand informatii despre „o nava de forma eliptica, ca o farfurie” care plutea deasupra terminalului C. Dar Elizabeth Isham Cory, purtatorul de cuvant al FAA, a afirmat ca niciun controlor al traficului aerian nu a vazut obiectul si acesta nu a fost observat nici pe vreun radar. Ea a completat ca FAA nu are in vedere sa investigheze incidentul. Totusi si-au exprimat parerea ca poate a fost un fenomen meteorologic…
Unul dintre managerii United Airlines a afirmat ulterior ca a auzit de aparitia OZN-ului pe postul intern de radio. „Eram afara, in zona portilor” – a spus el – „si nu stiam ce sa cred, incercand sa-mi dau seama ce ar putea fi”. „Nimanui nu i-ar trece prin cap sa faca un apel fals de tipul acesta. Iar daca cineva ar lansa un balon meteorologic sau ceva de genul acesta deasupra aeroportului O’Hare noi ar trebui sa-l oprim deoarece este foarte aproape de zona de zbor”. Indiferent ce ar fi fost, riscul ar fi foarte mare pentru avioane si pentru pasageri.
Toti martorii evenimentului din 7 noiembrie au afirmat raspicat ca obiectul nu a fost un balon meteorologic, elicopter, avion sau alta nava zburatoare conventionala. Este important de notat ca cel putin o parte dintre rapoarte a fost facuta de piloti, or expertiza profesionala a acestora include identificarea si urmarirea navelor aeriene. Pilotii aflati la poarta C17 au fost alertati de personalul de la United. Unul dintre piloti a deschis geamul cabinei de pilotaj pentru a putea observa mai bine OZN-ul. Si el a vazut obiectul accelerand si strapungand plafonul de nori, aflat atunci la o inaltime de 570 metri.
Din teama de a nu-si pierde locurile de munca si probabil ca urmare a unor instructiuni de a nu discuta cu nimeni incidentul, toti salariatii care au depus marturie au cerut sa li se asigure anonimatul. S-a mai afirmat, din surse demne de incredere ca s-ar fi facut cel putin o fotografie a obiectului, ca si mai multe schite dar nici pana azi acestea nu au fost facute publice.
DAN D. FARCAS
Comentarii