În urma faptelor si marturiilor din ultima perioada, ca si a legislatiei care cere tot mai multa transparenta, în rândul multora s-a creat impresia ca este iminenta o dezvaluire oficiala a faptului ca exista în preajma noastra o inteligenta non-umana si ea este cea care controleaza OZN-urile.
Evident, o asemenea recunoastere ar avea efectul unui soc cu consecinte imprevizibile asupra întregii omeniri. În acest spirit, la începutul lunii septembrie 2024, managerul de comunicatii al Institutului New Paradigm, Kevin Wright a publicat un articol intitulat „Prevenirea dezvaluirii catastrofale: de ce Legea privind divulgarea UAP trebuie sa fie adoptata acum”.
Autorul examineaza potentialele consecinte ale „dezvaluirii catastrofale” a existentei unor fenomene anomale neidentificate (UAP) si a inteligentei non-umane (non-human intelligence – NHI) pe care i le-a evocat o prelegere a Dr. Pippa Malmgren despre „Cursa spatiala, geopolitica si cautarea vietii ultraterestre”. Ea a expus un scenariu nelinistitor si din ce în ce mai plauzibil, având în vedere traditionala politica de ascundere a adevarului de catre guvernul american: Ce s-ar întâmpla daca China, concurând cu SUA în calculatoare superputernice si inteligenta artificiala, ar ateriza prima pe suprafata Lunii, în aceasta noua cursa spatiala, si ar declara ca a luat contact cu NHI? O astfel de declaratie ar avea repercusiuni globale, chiar daca nu ar fi în întregime adevarata. Dupa cum a subliniat Malmgren, cea mai mare parte a lumii ar crede asta. Într-o clipa, dominatia geopolitica de care s-a bucurat Statele Unite s-ar putea deplasa spre est. S-ar reedita, doar ca la o scara mult mai mare, socul momentului Sputnik din 1957, când rusii au lansat, în mod neasteptat, primul satelit artificial.
Transparenta si actiuni legislative
Acest scenariu de „dezvaluire catastrofala” nu presupune doar ca altcineva anunta contactul cu NHI înainte ca SUA sa o faca. El cuprinde socul si mai important si derutant de a întelege ca un adevar ascuns – unul pe care unele guverne, inclusiv cel american, probabil l-au pastrat de zeci de ani – a fost aruncat brusc în arena publica fara contextualizarea necesara pentru a preîntâmpina panica sau confuzia generala. Întrucât UAP si NHI intra din ce în ce mai mult în discursul de zi cu zi, aproape oficial, al oamenilor obisnuiti, guvernul SUA se confrunta cu o rascruce critica. Consecintele potentiale ale dezvaluirii catastrofale subliniaza nevoia urgenta de transparenta si actiuni legislative – în special prin adoptarea Legii privind divulgarea fenomenelor anomale neidentificate din 2024 (UAPDA), care trebuia sa fi fost luata în considerare în Senatul SUA ca un amendament la Actul de autorizare a apararii nationale (NDAA) pentru anul fiscal 2025.
Existenta UAP nu mai este o chestiune de teorie a conspiratiei sau de science fiction. În iunie 2021, Biroul Directorului de Informatii Nationale al SUA (DNI) a lansat un raport intitulat: „Evaluare preliminara: fenomene aeriene neidentificate”, care a schimbat fundamental discursul în jurul UAP. Pentru prima data, guvernul SUA a recunoscut oficial ca UAP – denumite anterior OZN – sunt fenomene reale care necesita o investigatie serioasa. Raportul a detaliat numeroase întâlniri cu UAP ale personalului militar, cele mai semnificative cazuri demonstrând modele de zbor si capacitati dincolo de tehnologia umana cunoscuta.
Aceasta schimbare a rezultat nu din pretentii speculative, ci din decenii de admiteri ale oficialilor la nivel înalt. Fostul presedinte Obama a remarcat: „Exista imagini si înregistrari ale obiectelor din cer despre care nu stim exact ce sunt. Nu putem explica cum se misca, traiectoria lor.” În mod similar, fostul director CIA, John Brennan, a remarcat: „Cred ca unele dintre fenomenele pe care le vom vedea continua sa fie inexplicabile si ar putea, de fapt, sa fie rezultatul a ceva pe care înca nu îl întelegem si care ar putea implica un anumit tip de activitate despre care unii ar putea spune ca constituie o forma diferita de viata.”
Aceste afirmatii reflecta un consens din ce în ce mai mare: UAP sunt reale si pot reprezenta tehnologii si o inteligenta pe care omenirea înca nu le întelege pe deplin.
Chiar si cu aceste recunoasteri oficiale si neoficiale, trebuie sa ne reamintim ca, timp de decenii, elementele din cadrul guvernului SUA, în special din cadrul Departamentului Apararii (DoD), Departamentului Energiei si Comunitatii de Informatii, au pastrat secrete, fata de public si chiar fata de Congres, informatii critice despre UAP, despre potentiale tehnologii de origine necunoscuta si NHI. Acest secret a stimulat neîncrederea si speculatiile, lasând cetatenii sa se întrebe ce stie guvernul lor si de ce aceste informatii ramân ascunse.
Liderul majoritatii din Senat Chuck Schumer (democrat de New York) a fost unul dintre cei mai ferventi sustinatori ai transparentei. „Guvernul Statelor Unite a strâns o multime de informatii despre UAP-uri de-a lungul mai multor decenii, dar a refuzat sa le împartaseasca poporului american”, a declarat Schumer. „Este gresit si, în plus, genereaza neîncredere”. Secretul din jurul UAP nu numai ca a creat un deficit de încredere a publicului fata de guvernul sau, dar a subminat si rolul de supraveghere al Congresului. Schumer a remarcat ca unele informatii legate de UAP au fost chiar ascunse fata de Congres, încalcând legile care impun dezvaluirea acestora catre organele legislative cheie. O parte din motivatia secretului este legata de prevederile legale din epoca Razboiului Rece, în special de exceptarile din „Actul privind energia atomica”, din 1954, pentru „informatii nucleare straine transclasificate”, care au permis guvernului sa împiedice dezvaluirea publica a anumitor materiale sensibile, chiar în conditiile în care interesul public pentru aceste subiecte continua sa creasca.
Autorul citeaza în acest sens constatarile, declaratiile si scopurile UAPDA: „Legislatia este necesara deoarece dovezile si marturiile credibile indica faptul ca exista înregistrari de feno-mene anomale neidentificate, ale gu-vernului federal, care nu au fost declasificate sau care nu au fost supuse revizuirii obligatorii de declasificare”, asa cum prevad mai multe legi, pe care articolul le mentioneaza.
Cu toate acestea, scrie Kevin Wright, exista o cale de urmat: Legea privind divulgarea UAP (UAPDA), care este cel mai important efort legislativ de pâna acum pentru a aborda decalajul dintre interesul public si secretul guvernamental. Daca ar fi fost acceptat ca amendament la Legea privind Autorizarea Apararii Nationale pentru anul fiscal 2025 (NDAA), UAPDA putea stabili un cadru cuprinzator pentru colectarea, revizuirea si dezvaluirea înregistrarilor guvernamentale legate de UAP.
Divulgari controlate?
Între masurile cheie propuse de UAPDA, autorul mentioneaza:
– Colectia de înregistrari UAP: Crearea unei colectii centralizate de înregistrari UAP la Administratia Nationala a Arhivelor si Înregistrarilor ar asigura ca toate materialele relevante legate de UAP sunt colectate si pastrate în mod sistematic pentru revizuire si potentiala dezvaluire.
– UAP Records Review Board (URRB): Înfiintarea unui Comitet de revizuire independent, însarcinat cu supravegherea procesului de dezvaluire, ar aduce transparenta si impartialitate în deciziile privind informatiile care pot si ar trebui facute publice.
– Campanie de divulgare controlata: UAPDA obliga revizuirea si eliberarea potentiala a înregistrarilor istorice UAP, asigurându-se ca documentele ascunse sau clasificate anterior sunt în sfârsit scoase la lumina.
– Criterii de amânare: În timp ce UAPDA pune accent pe transparenta, permite, de asemenea, amânarea anumitor dezvaluiri daca acestea reprezinta o amenintare legitima pentru securitatea nationala, asigurând un echilibru atent între dreptul publicului de a cunoaste si protectia informatiilor sensibile.
Autorul încheie spunând ca UAPDA ar reprezenta o oportunitate istorica de a corecta zeci de ani de secretizare si de a restabili încrederea între guvern si cetatenii sai. Nevoia de transparenta nu a fost niciodata mai mare. În fata unei potentiale dezvaluiri catastrofale, trebuie sa ne asiguram ca adevarul este prezentat în conditiile noastre – nu în conditiile unei alte natiuni sau prin prisma unei crize globale.
DAN D. FARCAS
Comentarii