Fundatia Sol este un think tank înfiintat în California în august 2023 pentru a cerceta implicatiile politice, filozofice si stiintifice ale fenomenelor aeriene neidentificate (UAP). Fundatia îsi propune sa fie sursa principala de cercetare privind UAP si sa ofere, în acest sens, recomandari guvernelor.
Misiunea sa este de a finanta si de a stabili o directie clara pentru cercetarea în UAP, inteligenta non-umana (NHI) si „implicatiile existentei lor”. Între altele, fundatia a publicat o serie de articole tip „carte alba” în domeniile enuntate. Un astfel de articol este si cel intitulat „Fenomene anormale neidentificate: implicatii politice pentru guvernul Regatului Unit” de Helen McCaw, publicat în mai 2024, al carui rezumat îl reproducem mai jos.
Fenomenele anormale neidentificate (UAP), cunoscute anterior ca obiecte zburatoare neidentificate (OZN), sunt obiecte fizice reale care au fost vazute în întreaga lume de zeci de ani. Sunt un fenomen global. Multe guverne au efectuat investigatii UAP si au dezvaluit întâlniri semnificative militare si civile cu acestea. UAP sunt obiecte tehnologice avansate care au fost înregistrate pe instrumente militare calibrate care includ: radar, in-frarosu, electro-optice si cautatori de arme. Exista numeroase incidente în care UAP au fost raportate în apropierea tehnologiei si capabilitatilor armelor nucleare. Mai mult, exista motive legitime sa presupunem ca, în viitorul apropiat, guvernul SUA va dezvalui public ca o „inteligenta non-umana” (NHI) avansata din punct de vedere tehnologic este responsabila pentru UAP si interactiunea cu umanitatea si planeta. Ne referim la ea ca la „dezvaluirea UAP”.
Nenumarate probleme pe tema UAP
Daca UAP se dovedeste a nu fi conceput de fiinte umane, atunci avem de-a face cu probleme fara precedent, cu consecinte existentiale pentru umanitate. Ar fi o schimbare de paradigma mai importanta chiar decât Revolutia Coperniciana.
Daca exista informatii verificate despre NHI, acestea nu ar trebui sa fie exclusiv proprietatea guvernelor. Omenirea are dreptul moral de a sti. În plus, ascunderea informatiilor de aceasta amploare nu este o solutie viabila pe termen lung, deoarece este probabil ca ele sa fie dezvaluite în cele din urma. Daca acest lucru se va întâmpla brusc si într-o maniera necontrolata, ar putea duce la perturbari semnificative ale societatii. Guvernul Regatului Unit poate gestiona riscul dezvaluirii necontrolate prin dezvoltarea activa a unui plan atent de a elibera si de a discuta informatii despre UAP. Acest lucru va necesita sa fim mai degraba proactivi decât reactivi, sa ne implicam cu aliatii nostri si sa ne pregatim cu atentie pentru o lume post-dezvaluire.
Guvernul Regatului Unit se va confrunta probabil cu nenumarate probleme pe tema UAP, asa ca este esential ca si serviciul public sa fie implicat în mod proactiv. Locul de început ar trebui sa fie la Evaluarea Riscurilor de Securitate Nationala (NSRA), tinând de Biroul Cabinetului. Acesta este instrumentul principal al guvernului Regatului Unit pentru identificarea si evaluarea riscurilor de securitate nationala cu care se confrunta Regatul Unit. El are o contrapartida neclasificata si disponibila public în Registrul national de risc. Momentan, UAP sau variante ale acestora nu figureaza în Registrul national de risc al Regatului Unit si nici într-un dosar intern de risc întocmit de seful de cabinet al Partidului Laburist si este putin probabil ca ele sa fie tratate în Evaluarea riscurilor de securitate nationala.
Este posibil ca unele birouri sau agentii din guvernul Regatului Unit sa aiba cunostinte despre UAP din cauza apartenentei Marii Britanii la Alianta de informatii Five Eyes, cu SUA, Regatul Unit, Canada, Australia si Noua Zeelanda. Prezenta carte alba implora guvernul Regatului Unit sa trateze public subiectul UAP cu seriozitatea pe care o merita. Implicatiile politice pentru guvernul Regatului Unit pot fi discutate în legatura cu cinci domenii largi ale guvernului si societatii:
1. Guvernul si securitatea nationala: Ca obiecte tehnologice avansate, UAP, indiferent de originea lor, prezinta un risc pentru securitatea nationala si siguranta zborului, care trebuie evaluat în mod expert de catre comunitatea militara si de informatii. Exista si riscul „surprizei tehnologice” care ar putea rezulta daca unele state încearca în secret sa imite si sa utilizeze capacitatile tehnologice ale UAP, iar una va prevala. Daca UAP se dovedeste a nu fi conceput de fiinte umane, atunci am putea fi fortati sa recunoastem existenta unei puteri si a unei inteligente mai mari decât ale oricarui guvern. Acest lucru prezinta riscuri pentru legitimitatea structurilor de guvernare existente.
2. Relatii internationale: UAP sunt un fenomen global care necesita un anumit grad de cooperare si colaborare inter-nationala în ceea ce priveste schimbul de informatii, investigarea si comunicarea publica. Aceste actiuni pot reduce riscul dezvaluirii bruste necontrolate. Tarile ar putea dori sa ia în considerare noi tratate pentru a preveni armonizarea tehnologiilor legate de UAP si actiunile colective prin intermediul unei organizatii supranationale precum Natiunile Unite.
3. Progresul stiintific si competitivitatea Regatului Unit: investigatia stiintifica a UAP poate genera noi oportunitati de investitii si poate permite un progres tehnologic extraordinar dar va perturba status quo-ul economic.
4. Stabilitate financiara: Dezvaluirea UAP prezinta riscuri pentru stabilitatea financiara din cauza impactului potential al dezvaluirii si al tehnologiilor legate de UAP. Banca Angliei ar trebui sa ia masuri pentru a evita instabilitatea financiara.
5. Implicatii sociale: Ar exista un „soc ontologic” daca UAP s-ar dovedi a nu fi concepute de fiinte umane. Guvernul ar trebui sa se gândeasca foarte atent la modul în care comunica o astfel de stire cetatenilor sai si la impactul pe care l-ar putea avea asupra societatii, conducerii, economiei, religiilor si cererii de servicii pentru sanatatea mintala. Ar trebui înfiintat un for de dialog religios interconfesional.
Noi recomandari
Autoarea face urmatoarele cinci recomandari pentru guvernul Regatului Unit:
1. Cabinetul si Parlamentul sa primeasca informatii complete, cu privire la subiectul UAP, de la Comunitatea de Informatii Britanice, Fortele Armate, Autori-tatea Aviatiei Civile si Agentia Spatiala din Regatul Unit. De asemenea, autoarea recomanda Cabinetului si Parlamentului sa acorde o atentie deosebita istoriei UAP si sa contacteze aliatii pentru a începe un schimb de informatii pe tema UAP.
2. Evaluarea riscurilor UAP: Cabinetul sa demareze o investigatie la nivelul întregului guvern cu privire la implicatiile politice ale UAP.
3. Cercetare sociala: Cabinetul sa comande cercetari sociale, cum ar fi sondaje, analize statistice, observarea participantilor si interviuri nestructurate pentru a evalua atitudinile publicului din Regatul Unit fata de subiectul UAP si raspunsul psihologic si social probabil al populatiei la Dezvaluirea UAP, inclusiv în cadrul diverselor grupuri ocupationale.
4. Implicarea publica initiala: Cabinetul sa gazduiasca un summit international privind UAP în Marea Britanie. De asemenea, Cabinetul, în consultare cu Parlamentul, sa emita o declaratie publica cu privire la UAP, cum ar fi: „Guvernul Regatului Unit recunoaste legitimitatea fenomenelor anormale neidentificate (UAP). Lucram cu aliatii nostri internationali pentru a investiga cauzele si implicatiile acestora.”
5. Cabinetul, în consultare cu Parlamentul, sa evalueze si sa cuantifice riscurile si ramificatiile pentru Regatul Unit, în varianta în care guvernul continua starea de fapt a lipsei de raspuns politic privind UAP. În special, guvernul ar trebui sa ia în considerare întrebarea: Ce se va întâmpla daca va exista confirmarea ca au-torii UAP nu sunt de origine umana?
La conferinta inaugurala a Fundatiei Sol, colonelul Karl Nell a propus un plan pentru ca guvernul SUA sa preia conducerea globala în „dezvaluirea controlata” a informatiilor UAP. UAP Disclosure Act a fost o încercare din interiorul guvernului Statelor Unite de a atinge tocmai acest obiectiv. Dar într-o lume a incertitudinii radicale, nu exista nicio garantie ca un plan controlat de dezvaluire a informatiilor UAP va reusi.
Prin urmare, este foarte important ca guvernul Regatului Unit sa planifice toate scenariile, inclusiv unul în care se confirma brusc ca proiectantii UAP nu sunt oameni. Ar trebui evaluate, în mod material, si riscurile de stabilitate financiara ale dezvaluirii UAP.
DAN D. FARCAS
Comentarii