In oricare dintre noi, divinitatea a pus fel de fel de calitati si talente, unele pe care nu realizam multa vreme ca le-am avea, altele iesite la iveala inca din frageda pruncie. Creatiile semenilor nostri, multe dintre ele mai putin folositoare, dar stralucind prin intuitie si originalitate, merita luate in seama, chiar daca, involuntar, ne trezesc zambete ironice. Altele, dimpotriva, se dovedesc foarte utile, contribuind din plin la o viata mai confortabila. Este si cazul realizarilor compatriotului nostru, domnul Dumitru Gh. Ioan, din Prahova, pe care il puteti contacta la 0728.073.934.
Metoda pentru eliminarea stratului de gheata sau polei de pe sosele
In fiecare an, la sfarsitul toamnei, toata iarna si inceputul primaverii sunt foarte mari probleme cu circulatia pe drumurile publice a mijloacelor auto, pe de o parte datorita deraparii pe zapada si polei dar si datorita deteriorarii caii de rulare prin folosirea sarii care face ca in asfalt sa se formeze gauri mai mari sau mai mici. Din aceste motive domnul Ioan sustine ca a gasit o metoda destul de ieftina si foarte eficace in eliminarea derapajelor, ambuteiajelor si blocarilor in trafic pe toate caile de rulare din tara, indiferent de gradul drumului, strazii sau autostrazii.
In acest scop propune folosirea ANTIGELULUI (mono etilen glicol, dietilen glicol sau poliglicol) in combinatie cu apa distilata (sau de la robinet) in proportie de 50%+50%. Acest amestec poate fi distribuit in fata autovehiculelor cu ajutorul unor mici stropitori montate in fata rotilor conducatoare sau a celor de tractiune. In caz de nevoie, acelasi efect s-ar obtine si daca fiecare masina ar fi dotata cu 2-3 sticle de 2,5 litri pline cu antigel si cu un dop de rezerva prevazut cu orificii foarte fine pentru pulverizare. Pentru ca operatia sa fie si mai eficienta se pot folosi inca de la inceputul ninsorii, masini pentru udat, pe timp de vara, strazile, dar cu orificii mai mici si asezate paralel cu sensul de inaintare. De aceea, inventatorul propune ca orice mijloc auto sa se doteze cu antigel, intr-o cantitate direct proportionala cu gabaritul masinii, adica, pentru:
a) autoturisme – 5 litri antigel;
b) auto pana la 3,5 tone – 10 litri antigel;
c) auto pana la 10 tone – 20 litri antigel;
d) auto peste 10 tone – 50 litri antigel.
Antigelul, pentru a avea un PH neutru, se amesteca cu 3% borax. Dupa amestecarea lor cu apa, punctele de congelare ale amestecurilor scad la -33 grade C. Dupa ce se imprastie pe portiunea din fata rotilor aceasta solutie, o perioada lunga de timp carosabilul nu va mai ingheta datorita antigelului si traficului intens care il va incalzi.
Solutie pentru asfaltarea drumurilor cu ajutorul deseurilor din plastic
Odata cu explozia industriala s-a intensificat folosirea pe scara larga a materialelor plastice de tipul P.E. (polietilena de joasa, medie si inalta presiune); P.P. (polipropilena) sau P.E.T. (polietilentereftalat). Toate aceste materiale plastice reprezinta o mare problema pentru mediul inconjurator, ele fiind degradabile intr-un timp mai mare de 100 de ani. Ar putea sa li se gaseasca insa o intrebuintare practica si eficienta, ele fiind foarte ieftine si gasindu-se in cantitati mari la tot pasul sub forma de: pungi, saci, folii, sticle, borcane, bidoane, butoaie.
Astfel, din ele se pot fabrica materiale de constructii de tipul: caramizilor, dalelor, platformelor pentru drumuri si trotuare, stalpi, toate acestea de diferite tipuri si dimensiuni. Ca spatii de productie se pot folosi hale dezafectate unde se pot monta cateva prese-extruder. Prin punerea in functiunea a acestor masini pot fi stranse si reciclate toate materialele plastice, mediul ar ramane foarte curat, iar strangerea acestor deseuri ar deveni mai rentabila.
Pentru a se fabrica platforme din materiale plastice pentru strazi si autostrazi in fata presei extruder e nevoie de un carucior mobil care sa se miste in fata presei, in functie de umplerea formei. Materialele de constructie precum caramizi, dale, platforme, stalpi de diferite forme, dimen-siuni si culori, pot avea niste creneluri pentru aderenta mai buna a mortarului sau rasinelor anticorozive intre placi.Dupa o cercetare prealabila se pot introduce in presa extruder si fulgi de cauciuc, rezultati din maruntirea anvelopelor auto. De asemenea, aceasta masa plastica se poate folosi la fabricarea de stalpi si grinzi pentru construirea de hale industriale si constructii civile, avand in vedere durata de viata.
Se mai pot fabrica din plastic, brazi de culoare verde, intr-un singur plan, care pot fi plantati pe marginea drumurilor nationale si autostrazilor, avand rolul de indicatoare de orientare, contra vantului si zapezii pe soselele de la campie. Inainte de constructia bradutilor, se va face proba de grosime a bazei pentru a se constata la ce grosime braduletul se apleaca la impactul cu un autoturism. Pe suprafata de circulatie a platformelor (placilor de autostrada) de plastic in timpul turnarii la cald, se poate presara uniform o cantitate de nisip, putin mai mare, pentru a spori aderenta.
De asemenea din aceste deseuri din mase plastice se pot fabrica placi cu diferite dimensiuni si forme de imbinare pe laterale pentru a fi inrebuintate la pereti de beciuri, bazine industriale si de inot, aceste placi fiind impermeabile. Se mai pot folosi aceste placi si la izolarea de exterior a subsolurilor blocurilor in constructie.
Pentru colorarea placilor se pot folosi pigmenti, iar pentru siguranta se pot folosi materiale ignifuge care se pot introduce direct in presa extruder. Deobicei, acestea nu se aprind decat la o temperatura mai mare de 120 grade si in spatiu deschis.
Tot din aceste mase plastice, se pot fabrica pereti si stalpi de diferite forme si dimensiuni pentru construirea de case demontabile care se pot imbina in timp record si amplasa la locuri inaccesibile celor fixe. Aceste case formate din elemente mobile sunt foarte ieftine si flexibile, adica se pot construi din module, in fel de fel de variante. Aceste case modulare se pot monta pentru nevoile tuturor familiilor lovite de calamitati.
Comentarii