Specialistii vorbesc deja despre o Revolutie Internet si ea nu se refera la simpla navigare cu care ne-am obisnuit de acum cu totii, ci la o noua forma de a face afaceri, de a face comert. Modul de a face afaceri se schimba în fiecare secunda.
Specialistii vorbesc deja despre o Revolutie Internet si ea nu se refera la simpla navigare cu care ne-am obisnuit de acum cu totii, ci la o noua forma de a face afaceri, de a face comert. Modul de a face afaceri se schimba în fiecare secunda. Internetul a schimbat totul, spune Larry Ellison, presedintele Oracle, unul din greii industriei mondiale de soft pentru baze de date, iar Andy Grove, Numarul Unu de la Intel, liderul mondial în productia de microprocesoare, merge mai departe si spune: toate companiile vor fi companii pe Internet sau nu vor fi deloc. Cum pot convinge pe cineva de efectele acestei Revolutii altfel decât spunând ca, de pilda, compania Dell Computers împreuna cu Cisco Systems si Intel vând, pe Internet, zilnic produse în valoare de 100 milioane dolari! Si se vinde pe Internet, on-line, orice, de la gaze naturale si energie (în 1999 volumul vânzarilor on-line a fost de 11 miliarde dolari pentru ca în 2003 sa se preconizeze 170 miliarde dolari), la servicii financiare, telecomunicatii, comertul cu amanuntul, turism. În 2003, valoarea comertului electronic, prin Internet, urmeaza sa creasca de mai bine de zece ori!
Nu e de mirare ca omul anului 1999 a fost Jeff Bezos, presedintele Amazon.com, pentru cine nu stie, cea mai mare librarie virtuala din lume. A început într-o casa modesta, închiriata la Bellevue, o suburbie din Seattle. Garajul a fost transformat în spatiu de lucru. Lansat la 16 iulie 1995, site-ul Amazon.com a cunoscut un succes uluitor. Cotata initial pe Wall Street cu 18 dolari actiunea, compania lui Bezos a ajuns astazi la 400 dolari pe actiune. Bezos, la 35 de ani, a devenit un fel de Rockefeller. Averea sa personala se ridica la 10,5 miliarde dolari. Iar revista care se ocupa de aceste miracole, începând din februarie 2000, este revista BIZ, revista noilor tendinte în afaceri. O revista conceputa de oameni tineri care sunt constienti de un lucru pe care vor sa-l faca auzit: Modul în care se concep afacerile se schimba total. Cine are urechi de auzit sa auda! Unul din cei care au înteles rapid puterea e-business-ului (afaceri on-line, pe Internet) este si Mihai Batrâneanu, presedintele de la PC-NET, care se afla pe prima coperta a revistei BIZ. Tot aici putem citi un interviu dens si la obiect dat de Daniel Daianu, aflat la prima lui slujba în domeniul privat, dar si amanunte legate de „casatoria mileniului”, fuziunea America On Line cu Time Warner. Suficiente motive pentru a nu-l putea contrazice pe Andy Grove de la Intel. Suntem în plina Revolutie Internet.
Surprinzatoarea criza messiniana
Marea Mediterana a pierdut 70% din apa în urma cu 5,5 milioane...
Comentarii