Expozitia de fotografie „Povesti de festival”, o initiativa artistica ce îsi propune sa celebreze si sa promoveze Festivalul International „George Enescu” printr-o perspectiva vizuala inedita, a fost vernisata, saptamâna trecuta, la Ateneul Român, în pauza concertului Filarmonicii.
„Povesti de festival” este o calatorie vizuala în „inima” unuia dintre cele mai apreciate festivaluri de muzica clasica din lume. „Prin 48 de imagini captivante, vizitatorii vor avea ocazia sa redescopere frumusetea si intensitatea momentelor muzicale, spatiile emblematice ale vietii muzicale bucurestene, interpretarile exceptionale si atmosfera inconfundabila a festivalului, vazute prin lentila fotografilor oficiali ai editiei a XXVI-a a Festivalului Enescu”, precizeaza organizatorii expozitiei.
Fotografiile sunt semnate de Andrada Pavel, Andrei Gîndac, Cristina Tanase, Catalina Filip si Petrica Tanase.
„Aceasta expozitie reprezinta un omagiu adus artistilor, muzicii si, nu în ultimul rând, publicului, subliniind puterea fotografiei de a comunica si de a transmite emotie, de a nara acele povesti de culise care altfel ar ramâne nespuse. «Povesti de festival» îsi doreste sa evidentieze ideea de comunicare a artei prin arta, creând un dialog între muzica si fotografie, între artisti si public, între traditie si contemporaneitate”, a declarat Petrica Tanase.
„Salut organizarea acestei expozitii emotionante, al carei scop este nu doar de a oferi o retrospectie vizuala a editiei anterioare, ci si de a inspira si a atrage publicul catre editiile viitoare ale Festivalului si Concursului International «George Enescu», contribuind la promovarea valorilor culturale si artistice de exceptie pe care festivalul le reprezinta”, a declarat Cristina Uruc, organizatorul Festivalului si Concursului International „George Enescu”.
Expozitia ofera vizitatorilor posibilitatea de a întelege mai bine rolul fotografiei în documentarea si conservarea patrimoniului cultural.
Expozitia, care va putea fi vizitata pâna pe 21 aprilie, la Ateneul Român si Muzeul National de Arta al României – Sala Auditorium (miercuri, joi, vineri: 10.00 – 18.00; sâmbata si duminica: 11.00 – 19.00), este desfasurata sub Patronajul Ministerului Culturii, informeaza Agerpres.
Carte de colorat speciala
Un grup de tineri din judetul Covasna, care lucreaza la o firma de branding si design, a gasit un mod inedit de a promova patrimoniul cultural si arhitectural al Transilvaniei: prin intermediul unei carti de colorat.
Aceasta cuprinde 134 de orase din Transilvania si va fi prezentata în cadrul Târgului de carte si Festivalul de Literatura Contemporana SepsiBook ce va avea loc luna viitoare, între 23 si 26 mai, la Arena Sepsi din Sfântu Gheorghe, informeaza Agerpres.
„Cartea cuprinde aproape toate orasele din Transilvania (…) A fost începuta în anul 2018 si peste 900 de ore s-a lucrat la ea, deci este o carte muncita. Sunt 134 de orase si tot atâtea pagini de colorat. Desenele au fost realizate de colega noastra, Kalaber Timea, care este extrem de talentata (…) De ce sa aleaga cineva aceasta carte? Pentru ca poate sa descopere niste orase din România despre care nici nu stia, poate sa vada în detaliu arhitectura cladirilor si poate descoperi locuri noi. Nu e o carte de colorat doar pentru copii. (…) Unii spun ca e foarte detaliata. Da, am facut-o foarte detaliata, inspirându-ne din stilul Mandala, unde stai si desenezi, îti pui muzica si te relaxezi. E acel moment când te deconectezi cu adevarat si nu te mai gândesti la nimic. (…) Din câte am vazut, cartea e unica în România, nici macar în Europa nu exista asa ceva, adica nu am mai vazut sa deseneze cineva orasele din Transilvania”, a declarat Iulian Baciu.
Acesta a mentionat ca partenerul sau de afaceri, Rancz Zsolt, a scris, în ultimii ani, mai multe volume inspirate din munca de antreprenor.
„Noua ne place atât de mult ceea ce facem încât de multe ori uitam si de partea financiara. Noi ne focusam sa iasa bine ceea ce facem, pe spiritul echipei. Colegul meu a scris câteva carti în limba maghiara despre cum am început noi. Avem si o carte cu benzi desenate pe care vrem anul acesta sa o traducem în limba româna, sunt zece povesti din viata de antreprenor des întâlnite în România (…) Mai este o carte intitulata dupa o vorba din popor «Tie ti-e usor ca esti patron», o carte facuta împreuna cu un comediant din Gheorgheni în care se vorbeste despre rolul umorului în reclame si o alta carte despre cât de important este sa fii bun fara sa astepti ceva în schimb. Ce este interesant la aceasta ultima carte e, ca atunci când a început sa o scrie, Zsolt a facut un «crowdfounding» (tehnica de finantare a proiectelor folosind resurse online), iar cei care au platit au putut citi cartea în timp ce era scrisa”, a mai spus Iulian Baciu.
NICUSOR DINCA
Comentarii