• Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
magazin
Abonamente
Nici un rezultat
Toate rezultatele
sâmbătă, 13 iunie 2026
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele
sâmbătă, 13 iunie 2026
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Prima pagină » Sarea nu ar fi chiar atat de daunatoare

Sarea nu ar fi chiar atat de daunatoare

19 iunie 2023
in Consultatii fara plata
A A

In avalansa de recomandari cu nuanta de avertisment rostogolita in ultimele decenii, consumul de sare (cu accent imperativ pe continutul obligatoriu de iod!) ocupa un loc central.

 Se pare insa ca „trendul” ce impune restrictii nu are baze stiintifice reale, astfel ca urmarea lor cu strictete ar putea dauna consumatorilor.

 Un argument simplu al acestei ambiguitati: americanii sunt sfatuiti sa nu consume mai mult de 2,3 grame de sodiu pe zi, ceea ce inseamna o lingurita de sare in 24 de ore; afroamericanii si cei trecuti de 50 ani ar trebui sa consume mai putin (1,5 g); autoritatile din Noua Zeelanda recomanda si ele 2,3 g.

 In prezent, americanii consuma 3,5 g/zi, iar autoritatile considera ca de aici vin unele probleme medicale, chiar fatale. Cotidianul Washington Post a realizat o investigatie in acest sens, dar rezultatele au adus raspunsuri destul de vagi.

 Dr. Andrew Mente de la McMaster University din Canada, participant la studiul despre consumul de sare, a spus ca nu exista nicio baza solida pentru ideea ca trebuie sa consumam zilnic doar 2,3 grame de sare.

 In trecutul reglementarii consumului de sare, se face legatura intre sare si presiunea arteriala. Astfel, cu cat am reduce consumul, cu atat ar scadea tensiunea, ceea ce ar ajuta inima. Totusi, oare cat de semnificativ se poate micsora presiunea prin reducerea consumului de sare?

 In functie de felul cum reactioneaza fiecare persoana la sare, o scadere medie ar fi de la 120/80 la 119/79. Un alt studiu important ii apartine antropologului Lillian Gleiberman de la Universitatea din Michigan, care a descoperit ca eschimosii, bastinasii africani, locuitorii din Noua Guinee si populatia caraja din Brazilia au cele mai mici valori ale tensiunii arteriale, acestia consumand extrem de putina sare.

 Tot el arata ca o persoana sanatoasa poate consuma si 6 g, fara sa pateasca nimic. Altii spun ca un consum sub 3 g ar pune sanatatea in pericol, ceea ce inseamna ca, tocmai urmand recomandarile actuale, ne-am putea periclita singuri sanatatea.

 In fine, un alt studiu, publicat in New England Journal of Medicine, a aratat ca oamenii care respecta cantitatile recomandate au avut probleme cardiace mai mult decat cei care nu au facut asta. Studiul se bazeaza si pe faptul ca sodiul in cantitati foarte mici contribuie la eliberarea unui hormon care avariaza vasele de sange!

ADRIAN-NICOLAE POPESCU

ShareTweet
Articolul precedent

Tezaure umane vii

Urmatorul Articol

Amadiya – orasul de pe varful muntelui

Articole Similare

Consultatii fara plata

Apendicita nu este o banalitate!

8 iunie 2026

Nu în putine cazuri este indusa înca din copilarie ideea ca inflamatia...

Consultatii fara plata

Tulburarea de alimentatie compulsiva

2 iunie 2026

Binecunoscutul obicei, mai degraba instinctual, de a mânca mult, nesatios, de a...

Consultatii fara plata

Tratamentul tulburarilor bipolare

25 mai 2026

Raspândit mai mult decât ne imaginam, termenul de tulburare bipolara a înlocuit...

Consultatii fara plata

Dureri de origine necunoscuta

18 mai 2026

Fibromialgia este o afectiune de durata, care provoaca dureri musculo-scheletice în tot...

Consultatii fara plata

Varicela: infectare, tratamente, masuri specifice

11 mai 2026

Varicela este o infectie frecventa care se raspândeste usor si afecteaza mai...

Consultatii fara plata

Cum sa faceti fata depresiei?

4 mai 2026

Omniprezenta în viata omului contemporan, depresia are diverse forme de manifestare, care...

Urmatorul Articol

Amadiya - orasul de pe varful muntelui

Imposibila arta

Fortareata Rumeli

Comentarii

Articole Noi

Astazi in istorie

4 iunie 1867 – Se naste maresalul Carl Mannerheim

8 iunie 2026

Pe 4 iunie 1867 a venit pe lume una dintre figurile esentiale...

Citeste mai departeDetails
Blitz

Lupta pentru viata: filme despre instinctul de a trai

8 iunie 2026

Indiferent daca se confrunta cu apocalipsa, cu zombi sau cu imensitatea unui...

Citeste mai departeDetails
Blitz

Trianon – 4 iunie 1920

8 iunie 2026

O expozitie care reuneste documente, fotografii, harti, scrisori si publicatii referitoare la...

Citeste mai departeDetails
Femina Club

Câteva sfaturi utile

8 iunie 2026

Incontestabila „oglinda a sufletului”, ochii amplifica si frumusetea chipului. Astfel, si genele...

Citeste mai departeDetails
Femina Club

Pizza siciliana

8 iunie 2026

Aluat: 400 g faina, 150 g unt, 1 ou, 3 linguri apa,...

Citeste mai departeDetails
Horoscop

Horoscopul saptamanii: 8-14 iunie 2026

8 iunie 2026

BERBEC 21.03-20.04: Saptamâna aceasta va gânditi la modalitatile sigure de a va...

Citeste mai departeDetails
  • Contact
  • Abonamente

Copyright © 1999 - 2026 Revista Magazin

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
Abonamente

Copyright © 1999 - 2026 Revista Magazin

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.