• Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
magazin
Abonamente
Nici un rezultat
Toate rezultatele
luni, 24 noiembrie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele
luni, 24 noiembrie 2025
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Prima pagină » Autostrada romana

Autostrada romana

25 ianuarie 2001
in Glob
A A

          La Comisia Nationala a României pentru UNESCO, unde lucrez, m-a vizitat într-o zi un domn distins, autor..

          La Comisia Nationala a României pentru UNESCO, unde lucrez, m-a vizitat într-o zi un domn distins, autor… al unei idei. Omul venise pentru ca, în timpul verii, eu am „varsat” pe ecranul Televiziunii publice, zilnic, o mica emisiune de 10 minute, intitulata „O idee pe zi pentru România” – si domnul Valeriu Voichita, cum mi s-a prezentat, voia sa contribuie la aceasta tentativa a mea de a prezenta românilor lucruri normale, întâmplari de succes, produse inteligente si oameni de valoare – adica, asa cum consider eu, adevarata noastra societate. De formatie inginer, jurist si economist – acum pensionar – domnul Voichita mi-a facut o demonstratie care m-a lasat fara grai: aceea ca daca dorim cu adevarat o autostrada Bucuresti-Brasov, tronsonul Bucuresti-Câmpina este realizabil, cu sume rezonabile, atunci când vom avea vointa publica sa-l construim; cât despre portiunea Câmpina-Brasov, pe traseul de acum al soselei nationale, ea este nu numai îngrozitor de scumpa, dar si tehnicamente nerealizabila (nenumarate serpentine „în ac”, spatii înguste între munte si Valea Prahovei, orasele-statiune printre care trecem) – pe când vechiul drum roman, cel de pe Valea Doftanei este o solutie tehnica viabila si ieftina!
          Adica, spune domnul Voichita, va trebui parasita soseaua actuala imediat dupa Câmpina, la Cornu, urmat râul Doftana pâna la pasul Predelus, prin muntii Gârbova, apoi atinsa soseaua Valenii de Munte – Cheia – Sacele – Brasov la circa 15 km dupa vârful Ciucas si cu putin înainte de localitatea Sacele. Lungimea totala a traseului: 65 km; înaltimea maxima a caii: 600 m – 700 m, cu câteva serpentine largi dar cu spatiu rezonabil de lat pentru santier, de-a lungul întregului tronson. Cheltuielile, spune inginerul – jurist – economist pot fi în jur de 150 milioane dolari, adica infinit mai putin decât peticirea continua si fara speranta a soselei din Valea Prahovei. Cu, în plus, un dublu câstig turistic; aducerea în circuit a unui loc acum aproape salbatic, între Valea Doftanei si Sacele, peste 40 de kilometri de drum de munte superb, ideal pentru hotelurile, vilele si cabanele din viitor; dar si cu – amanunt important – degajarea localitatilor Sinaia, Busteni, Poiana Tapului, Azuga, Predeal, acum suprasaturate de traficul auto.
          „Daca Dumnezeu va lumina mintile noastre si ne vom lepada de superficialitate…, (…) vom face un mic salt catre seriozitate în interes national…”, spune inginerul vizionar Valeriu Voichita, încercând sa atraga, prin mine, prin articolul de fata, atentia specialistilor, autoritatilor, a publicului.
          Ideea autostrazii care sa urmeze drumul romanilor ramâne perfect valabila, dincolo de avatarurile televizionistice si mediatice (închideti, va rog, o clipa, ochii si cu un pic de efort de imaginatie puteti deja circula pe ea.
          

ShareTweet
Articolul precedent

Medalion din piept de pasare

Urmatorul Articol

Un contraargument lansat istoriei

Articole Similare

Glob

Artizani de cochilii

23 noiembrie 2025

Oamenii de stiinta au descoperit la Charente-Maritime, în sud-vestul Frantei, cel mai...

Glob

Marele Muzeu Egiptean

18 noiembrie 2025

Muzeul, care a fost inaugurat oficial la Cairo, prezinta cele mai emblematice...

Glob

Degradare în leaganul civilizatiei

11 noiembrie 2025

Autoritatile din Irak trag un semnal de alarma în ceea ce priveste...

Glob

Disparuti în plina glorie

11 noiembrie 2025

Unii dintre ultimii dinozauri din lume erau sanatosi si prosperau pâna în...

Glob

Speranta cruciatilor

27 octombrie 2025

Îngropata timp de secole, o orga medievala descoperita langa Biserica Nasterii Domnului...

Glob

Uniforma reinventata la Vatican

27 octombrie 2025

Garda Elvetiana Pontificala, cunoscuta pentru tinuta sa în culori vibrante, a prezentat...

Urmatorul Articol

Un contraargument lansat istoriei

Medicamentele marii

Emilia Vladescu sau o noua generatie de supradotati extrasenzorial?

Comentarii

Articole Noi

Astazi in istorie

20 noiembrie 284 d.Hr. – Diocletian este proclamat împarat

23 noiembrie 2025

Pe 20 noiembrie 284 d.Hr., la Nicomedia, un moment crucial a marcat...

Citeste mai departe
Blitz

De la figuranti la superstaruri: povesti uimitoare ale actorilor

23 noiembrie 2025

Actori faimosi care si-au început cariera muncind din greu, ca simplu figuranti?...

Citeste mai departe
Blitz

Fragilitatea Eternului

23 noiembrie 2025

O expozitie-eveniment, unica în România, „Fragilitatea Eternului. De la Pompeii la Grand...

Citeste mai departe
Consultatii fara plata

Omul contemporan, între post si abuzul alimentar

23 noiembrie 2025

Celebrul filosof Arthur Schopenhauer ne amintea un adevar comun, atât de banal...

Citeste mai departe
Femina Club

Agresiunile sezonului rece

23 noiembrie 2025

Iarna, când temperaturile scad si aerul devine din ce în ce mai...

Citeste mai departe
Femina Club

Sufleu de legume

23 noiembrie 2025

1 morcov, 1 patrunjel, o telina mica, câteva pastai fasole verde, 2...

Citeste mai departe
  • Contact
  • Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
Abonamente

Copyright © 1999 - 2024 Revista Magazin

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.