• Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
magazin
Abonamente
Nici un rezultat
Toate rezultatele
sâmbătă, 13 iunie 2026
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele
sâmbătă, 13 iunie 2026
magazin
Nici un rezultat
Toate rezultatele

Prima pagină » Efectele alimentatiei de la 40 de ani

Efectele alimentatiei de la 40 de ani

23 iulie 2024
in Consultatii fara plata
A A

Ceea ce oamenii manânca la vârsta de 40 de ani ar putea afecta calitatea vietii lor la 70 de ani, conform constatarilor unui studiu realizat de Universitatea Harvard din Statele Unite prezentate la întâlnirea anuala a Societatii Americane de Nutritie din Chicago.

Cercetatorii au constatat, în urma studiului, ca persoanele care au avut o alimentatie sanatoasa începând cu vârsta de 40 de ani prezentau cu 43% pâna la 84% mai multe sanse de a se simti bine, atât din punct de vedere fizic, cât si mental, la vârsta de 70 de ani, comparativ cu cele care nu au urmat o astfel de dieta.

Cercetarea este bazata pe date colectate de la peste 100.000 de persoane care au participat la studii monitorizate timp de 30 de ani. „Alimentatia reprezinta un factor principal în prevenirea bolilor cronice, însa putine studii au analizat si comparat dietele sanatoase si îmbatrânirea sanatoasa, în general, cuprinzând cognitia, sanatatea fizica si mentala”, a declarat autoarea principala a cercetarii, Anne-Julie Tessier.

Un consum mai mare de fructe, legume, cereale integrale, grasimi nesaturate, nuci, leguminoase si lactate cu continut scazut de grasimi a fost asociat cu sanse mai mari de îmbatrânire sanatoasa. În schimb, un consum mai mare de grasimi trans, sodiu si carne, inclusiv carne procesata, a fost asociat cu sanse mai mici de îmbatrânire sanatoasa.

Autorii studiului au declarat ca cercetarea lor are un caracter unic deoarece s-a concentrat pe îmbatrânirea sanatoasa, pe care au definit-o nu doar prin absenta bolii, ci si prin capacitatea oamenilor de a trai independent si de a avea o buna calitate a vietii pe masura ce îmbatrânesc.

„În mod traditional, liniile directoare în materie de alimentatie s-au concentrat pe prevenirea bolilor cronice, cum ar fi bolile de inima”, a declarat Tessier, cercetatoare asociata la Departamentul de Nutritie de la Scoala de Sanatate Publica T.H. Chan din Boston. Ea a notat ca rezultatele acestui studiu „vor servi la informarea recomandarilor de sanatate publica, subliniind importanta dietei la jumatatea vietii în vederea unei îmbatrâniri sanatoase”.

Cercetatorii au analizat date de la peste 106.000 de persoane, începând din 1986. Participantii aveau cel putin 39 de ani si nu sufereau de boli cronice la începutul studiului. La fiecare patru ani, acestia au raspuns la chestionare referitoare la alimentatia lor.

Pâna în 2016, aproape jumatate dintre participantii la studiu au murit si doar 9,2% au supravietuit pâna la vârsta de 70 de ani sau mai mult, evitând bolile cronice si având o buna sanatate fizica si mentala.

Asocierea dintre alimentatie si îmbatrânirea sanatoasa a continuat sa fie semnificativa chiar si dupa ajustarea rezultatelor în raport cu alti factori de stil de viata despre care se stie ca influenteaza sanatatea, dar si cu statutul socio-economic, a remarcat Tessler. Ea a precizat ca cercetarile viitoare ar putea oferi informatii cu privire la impactul potential al trecerii la un plan alimentar mai sanatos mai târziu în viata.

NICUSOR DINCA

ShareTweet
Articolul precedent

Ciocolata provoaca acnee?

Urmatorul Articol

Sighisoara Medievala

Articole Similare

Consultatii fara plata

Apendicita nu este o banalitate!

8 iunie 2026

Nu în putine cazuri este indusa înca din copilarie ideea ca inflamatia...

Consultatii fara plata

Tulburarea de alimentatie compulsiva

2 iunie 2026

Binecunoscutul obicei, mai degraba instinctual, de a mânca mult, nesatios, de a...

Consultatii fara plata

Tratamentul tulburarilor bipolare

25 mai 2026

Raspândit mai mult decât ne imaginam, termenul de tulburare bipolara a înlocuit...

Consultatii fara plata

Dureri de origine necunoscuta

18 mai 2026

Fibromialgia este o afectiune de durata, care provoaca dureri musculo-scheletice în tot...

Consultatii fara plata

Varicela: infectare, tratamente, masuri specifice

11 mai 2026

Varicela este o infectie frecventa care se raspândeste usor si afecteaza mai...

Consultatii fara plata

Cum sa faceti fata depresiei?

4 mai 2026

Omniprezenta în viata omului contemporan, depresia are diverse forme de manifestare, care...

Urmatorul Articol

Sighisoara Medievala

Replici pe care actorii au refuzat sa le rosteasca

18 iulie 1552 – S-a nascut împaratul german Rudolf al II-lea

Comentarii

Articole Noi

Astazi in istorie

4 iunie 1867 – Se naste maresalul Carl Mannerheim

8 iunie 2026

Pe 4 iunie 1867 a venit pe lume una dintre figurile esentiale...

Citeste mai departeDetails
Blitz

Lupta pentru viata: filme despre instinctul de a trai

8 iunie 2026

Indiferent daca se confrunta cu apocalipsa, cu zombi sau cu imensitatea unui...

Citeste mai departeDetails
Blitz

Trianon – 4 iunie 1920

8 iunie 2026

O expozitie care reuneste documente, fotografii, harti, scrisori si publicatii referitoare la...

Citeste mai departeDetails
Femina Club

Câteva sfaturi utile

8 iunie 2026

Incontestabila „oglinda a sufletului”, ochii amplifica si frumusetea chipului. Astfel, si genele...

Citeste mai departeDetails
Femina Club

Pizza siciliana

8 iunie 2026

Aluat: 400 g faina, 150 g unt, 1 ou, 3 linguri apa,...

Citeste mai departeDetails
Horoscop

Horoscopul saptamanii: 8-14 iunie 2026

8 iunie 2026

BERBEC 21.03-20.04: Saptamâna aceasta va gânditi la modalitatile sigure de a va...

Citeste mai departeDetails
  • Contact
  • Abonamente

Copyright © 1999 - 2026 Revista Magazin

Nici un rezultat
Toate rezultatele
  • Prima pagina
  • Spectacolul cunoasterii
  • Istorii uitate
  • Paranormal
  • Femina Club
  • Starea de veghe
  • Terra X
  • Minuni ale lumii
  • Consultatii fara plata
  • Terapii complementare
  • Blitz
  • Astazi in istorie
  • Verificati-va cunostintele
Abonamente

Copyright © 1999 - 2026 Revista Magazin

Acest site foloseste cookies respectand Regulamentul (UE) privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.